imamoğlu 49 küsürle kaybetseydi muhalifler olarak pes etmezdik en azından. yerel secimde bursayı almayı falan konusurduk. şimdi 20 küsür sene sonra nihayet teslim olduk, saldık.
Sık geçen başlıklar
mansur ya da ekrem kazanabilir miydi 5
ekşi'de görmansur'u bilmiyorum ama ekrem parça pincik ederdi. adamlar resmen mahkeme yoluyla sizin kimi aday yapamayacağınıza müdahale etti. o mahkeme kararına itiraz edemeyecek adamlar zaten ülke yönetimine aday olmasın. yok seçilirse karar kesinleşirmiş, yok ysk mazbata vermezmiş. sen bu muameleyi kabul edersen zaten ysk kazanırsa kılıçdaroğlu'na da pek ala mazbata vermez merak etme. ortadoğu'da ortaya kelleyi koymadan seçim kazanamazsın, yedirmezler.
ekrem imamoğlu hakkında mahkeme kararı çıkar çıkmaz saraçhane'de adaylığı ilan edilmeliydi. ya herro ya merro, bu kadar.
söylenecek çok şey var ama şu ikinci tura kadar susalım bakalım.
ekrem imamoğlu hakkında mahkeme kararı çıkar çıkmaz saraçhane'de adaylığı ilan edilmeliydi. ya herro ya merro, bu kadar.
söylenecek çok şey var ama şu ikinci tura kadar susalım bakalım.
mansur yavaş'a kürtler oy vermez aldatmacası akp tarafından üfürüldü chp seçmeni de bunu hemen sahiplendi. ya arkadaş sizin hangi seçiminiz başarılı ki bu konuda ön sezi yapıyorsunuz? size biri birşey üfürür siz de onu kabul edersiniz. zaten herkesin oy oranı belli. mevzu kararsız seçmeni kazanmak. hdp ile saf tuttu argümanını insanlar satın aldı chp yenildi. bu kadar.
edit : arkadaşlar aşırı sağcı bir partinin vekil adayıydım. seçim işleri başkanımız diyarbakırlı kürt bir hanımdı kürtçe de biliyordu. kafanızı sosyal medyadan bir kaldırın da etrafınıza bakın. daha ne kadar kandırılacaksınız? sizin salaklığınız türkiye'nin çıtasını düşürüyor. cahilliğiniz bizi de etkiliyor.
edit : arkadaşlar aşırı sağcı bir partinin vekil adayıydım. seçim işleri başkanımız diyarbakırlı kürt bir hanımdı kürtçe de biliyordu. kafanızı sosyal medyadan bir kaldırın da etrafınıza bakın. daha ne kadar kandırılacaksınız? sizin salaklığınız türkiye'nin çıtasını düşürüyor. cahilliğiniz bizi de etkiliyor.
arkadaşlar nereye yazacağımı bilemediğim için buraya yazayım dedim.
bu seçimde de diğer seçimler gibi inanılmaz bazı şeyler oldu; herkesin gözü önünde oldu ve herkes olan biteni görmesine rağmen hipnotize olmuş gibi her şeyi "yedi."
1) seçim nasıl başladı? rte'nin çok yüksek oy aldığı bir yerleri açtılar.
2) sonra ne oldu? bir yerler açıldıkça, rte hızla düşmeye, kk hızla yükselmeye başladı. bu düşüş ve yükseliş o kadar tutarlı devam ediyordu ki, genel gidişatın sona kadar böyle olacağının da habercisiydi. hatta bir ara kk öne bile geçti. o noktaya kadar chp sistemi de ıslak imza sayılarını veriyordu.
3) ne olduysa o noktada oldu. yüzdeler durdu. yarım saatte % 0.1 bile oynamamaya başladı. bu safhada, sandıkların henüz %40-50'sinin sayıldığını söylüyorlardı. henüz chp'nin çok baskın olduğu illerin sonuçlarının girilmediğini de öğrenmiştik. muhalefet için büyük bir umut vardı.
4) sonra, her ne olduysa oldu, birden bire sandıkların %90 ve üzerinin açıldığını söylediler. yine o anlarda "aaa daha yurt dışı oylar var" demeye başladılar. balkon konuşması yapıldı.
işte tam 4'ün olduğu esnada, gecenin neredeyse 11-12'sinde, henüz sayımı bitmemiş sandıklardan arkadaşlarım fotoğraflar paylaşıyordu. hatta whatsapp'dan "sen de gidip sandığına baktın mı?" diyenler oldu. okul önlerinde otobüsler bekliyordu. ve bu yerler, istanbul kadıköy - caddebostan gibi, ataşehir gibi, chp'nin en yoğun olduğu bölgelerdi.
sonrası, sonrası yok... ne ara tüm sandıklar toplandı, ne ara chp oyları girildi, neden chp baskın olmayan yerlerle bile chp öne geçmişken chp baskın yerlerin oyları girilmeden sandıkların tamamına yakınının açıldığı söylendi? neden o noktada imamoğlu ve yavaş bir daha çıkıp açıklama yapmadı? bir önceki açıklamaları "kazanacağız" dı?...
gözümün önünde bir şeyler oldu. gözlerime inanamadım. 2 saat yüzdeler öylece durduruldu, ve sonra balkon konuşması yapıldı. insanlar daha okullardaydı, daha kırkıncı sayımı yapılan sandıklar vardı. chp'nin sayıları da bir noktadan sonra verilmemeye başlandı. insanlar "chp'nin sisteminden aldığımız bilgiye göre de sonuçlar şöyle" diye anlatırken, oradan hiç haber gelmemeye başladı.
ben ne yaşadığımı biliyorum. hayal görmedim değil mi? bunu fark eden bir tek ben miyim allah aşkına???
bu seçimde de diğer seçimler gibi inanılmaz bazı şeyler oldu; herkesin gözü önünde oldu ve herkes olan biteni görmesine rağmen hipnotize olmuş gibi her şeyi "yedi."
1) seçim nasıl başladı? rte'nin çok yüksek oy aldığı bir yerleri açtılar.
2) sonra ne oldu? bir yerler açıldıkça, rte hızla düşmeye, kk hızla yükselmeye başladı. bu düşüş ve yükseliş o kadar tutarlı devam ediyordu ki, genel gidişatın sona kadar böyle olacağının da habercisiydi. hatta bir ara kk öne bile geçti. o noktaya kadar chp sistemi de ıslak imza sayılarını veriyordu.
3) ne olduysa o noktada oldu. yüzdeler durdu. yarım saatte % 0.1 bile oynamamaya başladı. bu safhada, sandıkların henüz %40-50'sinin sayıldığını söylüyorlardı. henüz chp'nin çok baskın olduğu illerin sonuçlarının girilmediğini de öğrenmiştik. muhalefet için büyük bir umut vardı.
4) sonra, her ne olduysa oldu, birden bire sandıkların %90 ve üzerinin açıldığını söylediler. yine o anlarda "aaa daha yurt dışı oylar var" demeye başladılar. balkon konuşması yapıldı.
işte tam 4'ün olduğu esnada, gecenin neredeyse 11-12'sinde, henüz sayımı bitmemiş sandıklardan arkadaşlarım fotoğraflar paylaşıyordu. hatta whatsapp'dan "sen de gidip sandığına baktın mı?" diyenler oldu. okul önlerinde otobüsler bekliyordu. ve bu yerler, istanbul kadıköy - caddebostan gibi, ataşehir gibi, chp'nin en yoğun olduğu bölgelerdi.
sonrası, sonrası yok... ne ara tüm sandıklar toplandı, ne ara chp oyları girildi, neden chp baskın olmayan yerlerle bile chp öne geçmişken chp baskın yerlerin oyları girilmeden sandıkların tamamına yakınının açıldığı söylendi? neden o noktada imamoğlu ve yavaş bir daha çıkıp açıklama yapmadı? bir önceki açıklamaları "kazanacağız" dı?...
gözümün önünde bir şeyler oldu. gözlerime inanamadım. 2 saat yüzdeler öylece durduruldu, ve sonra balkon konuşması yapıldı. insanlar daha okullardaydı, daha kırkıncı sayımı yapılan sandıklar vardı. chp'nin sayıları da bir noktadan sonra verilmemeye başlandı. insanlar "chp'nin sisteminden aldığımız bilgiye göre de sonuçlar şöyle" diye anlatırken, oradan hiç haber gelmemeye başladı.
ben ne yaşadığımı biliyorum. hayal görmedim değil mi? bunu fark eden bir tek ben miyim allah aşkına???
kesinlikle. 20 yılda akp'ye 1 kez oy vermemiş ben bile kemal'e küfür ede ede verdim. ömrünün iyi kötü bir bölümünü tayyip ve akp'ye sempati duyarak geçirmiş bir seçmenin gelip de kemal'e oy vereceğini düşünmek hangi kafa hala çok merak ediyorum.
e: 'ben verdim' diyen 3-5 arkadaşın bozamayacağı genellemedir.
e: 'ben verdim' diyen 3-5 arkadaşın bozamayacağı genellemedir.