Sık geçen başlıklar

mültecilerin tamamını gönderemeyiz 2

ekşi'de gör
(bkz: teşekkürler kılıçdaroğlu)
tekrar soruyorum, aldınız mı teşekkürü?
utanmadan (bkz: suriyelilerin çoğunun kalıcı olduğu kabul edilmeli) diye rapor hazırladılar bir de.
gelen suriyelilerin tamamı geçici koruma altında geldi. hukuk diyor ki geçici koruma kararının kaldırılmasının ardından bunlar geri gönderilir. görsel
hukuk bir kısmı gönderilemez mi diyor? bunlara geçici koruma üzerinden vatandaşlık veremezsin. verildiyse iptal edilecek. hukuk bunu emrediyor.

yunanistan öldürdüğü her sığınmacı için para alıyor. neredeymiş o uluslararası hukuk? geri kabul anlaşması deniyor. anlaşmalar ayet değildir. akdedildiği gibi iptal da edilebilir. anlaşmaymış da bilmem ne... 300 sene verilen kapitülasyonlar 1 senede kalktı. olmayan ulaşım sisteminde türk-yunan mübadelesiyle 2 milyondan fazla insan yer değiştirdi. bu bizim tarihimiz. ne anlatıyorsunuz! kim diyor yapılama diye? bizi "ya hepsi gönderilemez" diyerek neye razı etmeye çalışıyorsunuz? bu insanlar artık bize tehdit. bak örgütlü olmaktan bahsediyorlar artık. biz de kuzu kuzu bunu kabul edeceğiz öyle mi?

etmiyoruz. çok isteyen evinde baksın falan demiyorum. çünkü eviniz türkiye'de ve bunlar burada kalmayacak. çok isteyen gidip suriye'de baksın.

edit: "nereye gönderiyorsun? kolay mı o işler. yanlış bilmiyorsam 2012'den beri parça parça geliyorlar. çocuk burada doğmuş t.c. vatandaşı olmuş."

bunu yazmış biri. türkiye'de doğan çocuklar türk vatandaşı değil. onlar da geçici sığınmacı. bizde yabancılar türk vatandaşlığını doğumla kazanmıyor. doğumla kazanabilmesi için anne ya da babanın türk olması lazım. gönderilemez diyenlerin bilgisi bu işte. chp yönetimi de bunlardan fazlası değil.

edit2: deniyor ki "yaa evlenenler var. türk'le evlenmiş adam bunu nasıl göndereceksin."

yunanistan gibi göndereceğiz. sevan nişanyan bir türk vatandaşı. karısı yunan. tüm prosedürleri tamamlayıp evleniyor karısıyla. bu adamı yunanistan'a almadılar. karısıyla yaşayamadı uzun süre çünkü yunanistan'a giriş yasağı vardı. adamın karısı yunan almak zorundayız demediler. ama konu türkiye'de kalanlar olunca "evlenmiş olanı göndermezsin" diye ötüyorlar. n'oldu uluslararası hukuk? ha demek ki alınamayabiliyormuş değil mi? sizin hayal bile edemediğinizi bu ülkeler yapabiliyor. demek ki türkiye de yapabilir. zaten hayal bile edemeyin diye yonttular sizi böyle...