Sık geçen başlıklar

kuş ölümlerinin %80'inin kedi kaynaklı olması 2

ekşi'de gör
türkiye kuşların göç yolları üzerinde ve maalesef birçok nadir kuş türü ülkemizde mola verdikleri için kedilere yem oluyor. bunun için yapılan bilimsel çalışmalar var. kuş gözlemcilerinin saha çalışmaları var. benim izlediğim birçok belgesel var.

köpektaparlardan sonra şimdi de antik mısır medeniyetinden kalma keditaparlar üzülecek ama durum bu.

edit: doğanın kanunu ya da ekolojik denge diyenler var. insan müdahalesi kediler için muazzam bir pozitif ayrımcılık sağlıyor. kedi popülasyonu normal rakamların çok çok üstünde. ekolojik dengeyi yine biz bozuyoruz. mama lobisinin beslediği kediler kuş sayısını olması gerekenden çok daha fazla eksiltiyor. kuşlar yüzlerce km. uçup su ya da açlık sebebiyle durunca yorgunluktan kıpırdayamaz halde oldukları için kediler de zorlanmadan avlanıyor.
kedi sahibi olarak bu kadar cahil insani gorecegime inanamazdim. istanbulda ozellike kucuk kuslarin ana olum nedeni kediler. neymis yemek varmis her yerde, kuslara bakar miymis? hayvanin dogasi bu, kolay yemek degil avlamak genlerinde var.

fareleride tabi kediler hallediyor, su an olmasi gerekenden cok fazla kedi ve kopek var sokaklarda bir sekilde cozum bulunmasi gerekiyor.