Sık geçen başlıklar

konut ve araba piyasası balonu ne zaman sönecek 2

ekşi'de gör
balon yok diyen arkadaşlar için bir şey demek istiyorum. bundan 4 sene önce ataşehirde aldığım evin parası ile amerikada 1+1 ev bile alamıyordum.

şuanda miami’de 3+1 rezidans dairesi alabiliyorum. tüm malı mülkü satıp amerikaya yerleşsem hayat standartımı yükseltmiş oluyorum.

amerika şuan türkiyeden daha ucuz. sizce bu mantıklı mı?

bir de inşaat maaliyeti konusuna değinmek istiyorum. adam gelmiş bi evin maaliyeti 100k dolar diyor. ulan 150 lira yevmiye ile suriyeliye yaptırdığın evin maaliyeti en fazla 50-60k dolardır. ev başına %100-%150 kâr marjı koyuyorsunuz bir de utanmadan ağlıyorsunuz.
şu an beton m³ 1100
demir tonu 20bin tl
1m² evin yaklaşık maliyeti 4900-5000tl (arsa bedeli hariç)
110 m² konut maliyeti 550000tl (arsa bedeli hariç)
yüzde 40 arsa bedeli 770000
yüzde 25 müteahit karı 962000tl
yıllık resmi enflasyon yüzde 69 1626000tl
bence balon yok
paramız değersiz

edit. müteahit değil devlet memuruyum.

edit. v.1.1: m² maliyetini düşük tuttuğum güncel maliyetlerin 7000tl olduğuna dair bir çok öesaj aldım. yeni.girdiye göre hesabı siz yaparsınız.