Sık geçen başlıklar

konut kredisi kampanyasının hiçbir işe yaramaması 1

ekşi'de gör
yeni açıklanan ilk evim konut finansmanı kampanyasının fırsatçı emlakçılar ve vergi kaçıran müteahhitler yüzünden bir boka yaramaması durumudur. kısa bir örnekle açıklayayım;

istanbul'da 1 aralık 2022 de 1.5m olan bir daireyi beğenmiştim. 1.500.000 tl kredi için ziraat bankası %1.99 faizle 120 ay kredi verebileceğini söyledi. aylık ödemesi 33k ediyordu. ödeyemeyiz dedik, vazgeçtik.

bugün aynı daire hala satılmadı ve 2.5m olmuş. ihtiyacım olan para 2.000.000 tl oldu.
120 ay %0.79 faizle aylık ödemesi yine 33k ediyor :))))

hadi diyelim ülkemizin enflasyonuna güvenimiz sonsuz, 180 ay kullanalım. aylık ödemeyi düşürelim. bu kez de 600 binden fazla kredi çekersen çektiğin kadarin %20 sini isterim diyor. ilave 280bin tl daha gerekiyor. hoop oldu mu sana yine 33k :)

müteahhit abilerim ampulden devam.

edit: hesap