Sık geçen başlıklar

küskünler gitsin ak parti'ye oy versin 1

ekşi'de gör
edit: okumayı seven gencolara söylüyorum, şu entariyi de referans almanızı isterim.
(bkz: #49930856)

bir kılışdar vecizesi. kendisini tebrik ediyorum.

dün yapılan parti meclisi toplantısında bütün mevzu yerel seçimde aday belirleme yönteminin nasıl yapılacağı ile ilgiliydi. ve anladık ki kılışdar ve etrafındaki dar kadro yerel seçimlerdeki belediye başkanlarını kendisi belirleyecek. muharrem ince olağanüstü kurultay toplama çağrısı yaptığında birkısım delegeye yerel seçimlerde belediye başkanlığı ve belediye meclis üyeliği karşılığında imza vermemesi istenildi. imza verenlere geri çekmeleri karşılığında daha büyük vaadlerde bulunuldu.

ben bir cumhuriyet halk partisi seçmeniyim, yıllardır entarilerimde partinin durumunu dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım ancak satır aralarında kaybolup gitti. son genel ve cumhurbaşkanlığı seçiminden önce de dilim döndüğünce şerh düştüm, erdoğan'ın ilk turda kazanacağını söyledim.

"meclis aritmetiği açısından enteresan ihtimallerin yaşanacağını düşünsem de, erdoğan'ın başkanlığı konusunda tereddütüm yok..." (devamında erdoğan'ın lozan çıkışının nedenlerini ve önümüzdeki muhtemel sonuçları aktardım)
(bkz: #76841930)

(bkz: 24 haziran 2018 seçimleri tahminleri/@anarax)

neyse, konu bunlar değil zaten ama olur da beni tanımayan birileri troll olarak yaftalarsa diye önden peşin peşin söylüyorum. malum, bilmem neci değilim ama diye başlayıp ters psikolojiyle algı yaratmaya çalışan tonla ebleğin deşifre olması yüzünden bunu ekleme ihtiyacı hissediyorum. ikna olmayan varsa da bütün entari arşivim ortada.

seçimlerde chp'nin aldığı oy da belli, muharrem ince'nin aldığı oy da. bir çok kişi umutlarını muharrem ince'ye bağlamıştı ancak o da seçim gecesi ne olduğuna dair muamma nedeniyle ysk'nın önünde toplanma çağrısını saat 14.00'de ve 17.00'de yapmış olmasına rağmen sözünü tutamadı ve tonla şey yazıldı çizildi, altında ne tür bir durum olduğunu bilemediğimiz için o kısmı da geçiyorum, neticede 8 yıllık genel başkanın icraatleri karşısında yaralayıcı olsa da sözü dahi edilemeyecek bi' husus.

seçim hezimetinin ardından üç gün sonra kemal kılıçdaroğlu aynen şöyle söyledi:
koltuk sevdası olanların bu partide yeri yoktur. bu sözü net bir şekilde ince için söylemişti. parti içerisinden kimse de dönüp kendisine demedi ki, aga hayırdır, ne işsin sen?
düşünün ki seçmen tek bi' ağızdan kılıçdaroğlu bıraksın diye resmen isyan ediyor, parti içerisindeki dengeler ise o koltukta bir yerel seçim geçirmesi için bastırıyor. nitekim hiçbir durumda seçmenin çağrısını ciddiye almayan kılıçdaroğlu, adil seçim rezilliğini yaşatan bilişimden sorumlu genel başkan yardımcısı onursal adıgüzel'i dahi görevden almadı, hesabı sorulmadı. bu vatandaşın bu iş nedeniyle chp'den ne kadar para aldığı üzerine dedikodular ayyuka çıkınca, vatandaş utanmadan ve sıkılmadan el ile doldurulmuş 35.000 tl değerinde bir makbuz çıkarttı. vatandaşın diline düştü, reziller rezili bi' hale soktu kendisini ama istifa etmedi...

neden istifa etsin ki? kemal kılıçdaroğlu neden genel başkanlığı bıraksın?
seçmen tamamen iyiniyetli olarak genel başkanlığın değişmesini ve yeni bir lider ile rüzgar yakalanarak siyasi iktidara karşı gerçek bir muhalefet anlayışı ile mücadele edilmesini istiyor ancak genel merkezin tek misyonu, siyasetçileri belli karanlık dengeler ölçüsünde belirlemekten ötesi değil, hiçbir zaman da olmadı, bu gidişle de olmayacak!

bakın gözümüzün içine baka baka dalga geçiyorlar bizimle ve her durumda chp seçmeninin partiye oy vereceğine dair bir öngörüleri var. ne olursa olsun, seçim döneminde insanlar yeniden lanet eder ve sandıkta chp'ye oy verir diye düşünüyorlar çünkü bu koltuğa yapışma sevdası başka şekilde açıklanamaz. varsa açıklayacak birileri, ciddiyetle dinleyeceğim...

partinin içinde işlerin nasıl döndüğünü merak eden varsa diye de, üç yıl önce yazmış olduğum bir entariyi şuraya bırakıyorum;
(bkz: #49930856)

...

uzatmadan; ben kılıçdaroğlu'nun bu restini görüyorum, uzun zamandır da görüyordum zaten. anladım ki seçmen tavır koymadığı sürece bu arkadaşlar bilmem kaç yıldır seçmeni güttükleri gibi genç seçmenine rağmen eski ali cengiz oyunlarını bırakmayacaklar. ben bu seçimlerde oy vermeyi düşünmüyorum. henüz sandığa gitmemek mi yoksa gidip de en yakın güçlü partiye mi oy verilmesi gerektiğine karar veremedim, seçim yaklaştığında bunun kararını vereceğim ancak bildiğim bir şey var; hiçbir koşulda bu partiye oy filan vermeyeceğim. yok akp belediyeleri alırmış, yok bu tavır bir işe yaramazmış, yok efendim kaybeden biz olur muşuz. ulan bunca yıldır siyasi iktidar bu kadar güçlenirken ne yaptınız, neye tampon oldunuz, neyinizden feragat ettiniz de utanmadan topu seçmene atma cürretini gösterebiliyorsunuz? parlamenter sistemin ruhuna fatiha bitirilip yerine bu başkanlık denilen tek adam sisteminin geleceğini bile bile siz oyun dışında kalmak en akıllıcası iken seçime girip meşrulaştırmadınız mı?

(bkz: belediye seçimlerinde chp'ye oy vermiyorum/@anarax)

sözün özü; önseçim yerine atama usulüyle belediye başkan adayları belirlendiğinde göreceksiniz; bu adamların derdi demokrasi, kalkınma, medeniyet seviyesini yakalamak filan değil, adamların tek derdi son atımlık kurşunlarını da sallamak: rant.

sayın kılışdar reis; benden sana oy moy yok, hadi başka kapıya!

bonus:
(bkz: cumhuriyet halk partisi genç milletvekili adayları/@anarax)

edit: zafer bayramımız kutlu olsun.