Sık geçen başlıklar

kötü insana iyi davranarak iyi olmasını beklemek 1

ekşi'de gör
(bkz: akrep ve kurbağa)

asla asla asla yapılmaması gerekendir. kötü kibirli kıskanç insanlara iyilik yap-ma-yın çünkü karşılığında teşekkür bile alamazsınız, sanki zaten yapmanız gereken bir şeyi yapmışsınız gibi davranıp önemsizleştirirler. kötü bir insanın düzelmesi çok zordur. doğaları gereği kötü olanları siz düzeltemezsiniz. bir ihtimal, kişinin kendisinin kötü olduğunu farkedip değişmeyi özgür iradesiyle istemesiyle olabilir. bunun dışında onlara yaptığınız her iyilik size pişmanlık olarak döner. canınızı yakar. bi bakmışsınız farkında olmadan sizden çala çala kendileri zenginleşmiş, siz ise fakirleşmişsinizdir. onlar keyif çatmaya devam ederken siz sorunlarla pişmanlıklarla uğraşır durursunuz. huylu huyundan vazgeçmez.