Sık geçen başlıklar

japonların teknoloji hariç üstün olduğu şeyler 2

ekşi'de gör
balina, yunus ve köpekbalığı katliamı yapan japonların hayvan ve doğaya saygılı olduğunu öğrendiğimiz başlık.
uzak doğu ülkeri sadece şans getirdiğine inandıkları için köpekbalığı yüzgeçi yiyorlar.

japonlar işte bunda başarılı...
tarihleri faşislik ve katliam ile doludur, bugün bile kadın ve azınlıkların hak talebini görmezden gelirler ama herkes üç maymunu oynar. ama vicdan ile üstün yazmışlar...
kiralık katil olan ninjalara üstün insan muamelesi yapılır, pearl harbor'a saldırısı konuşulmaz ama hiroshima üzerinden savunulur vb...
çalışkanlık, iş ahlakı, vatan için seve seve ölüme gitme ( bu olay bizden çok faklı, adamların derdi savaşmak değil ölmek yani, bu üstünlük mü tartışılır).
adamlar 1800lü yıllarda osmanlı ile aynı seviyede hatta daha aşağıda idi. 200 yıl bile olmadı , bizden ne kadar ileride olduğu ortada. sizce bunun sebebi ne olabilir? bizden fazla savaşa girip bizden fazla da yıkım yaşadılar. atom bombası yediler bunun örneği yok yani. rusya, çin ve amerika ile savaştılar. hatta rusya ve çin'i yendiler yani:) dünyada bunu başarabilecek başka ülke var mı ?