beyoğlu belediyesini yıllardır ak partinin kazanması; akp'nin kazandığı hangi ilçe cazibe merkezi oldu? islamcılar amazonlar belediyesini kazansın, koca orman kısa sürede çöl olur! çöl bedevileri !!!
Sık geçen başlıklar
istiklal caddesi'nin cazibesini kaybetme sebepleri 5
ekşi'de göryukarıda bahsedildiğinin aksine, gezi'den çok daha önce de cazibesini yitirmiştir. şimdilerde hayal etmek zor ama 90ların en cool ve alternatif mekanlarına sahiplik ederken, bilinçli ak parti politikaları ile öldürmüş semttir. (bkz: ahmet misbah demircan)
içki ruhsatlı mekanların azalması, dışarıya masa sandalye atılmasının önüne geçilmesi ya da bazı mahallelerin seçim sonucuna etki etmesi için çıkarılıp, eklenmesiyle bugünlere kadar gelindi. tabi bunların olduğu yerde rant ve betonlaşma da bundan nasibini aldı ki, gezi artık bunun son raddesiydi. bir de girişine (ayasofya'nın ibadete açılması gibi) politik bir savaşın kazanma emaresi olan bir cami dikildi. kullanışlı olarak bölgenin araplaştırılması da son dönemlere rastlar.
bugün beşiktaş, karaköy ve kadıköy'ün karması olan, şu anda çoğu yurtdışında yaşayan kariyerli erkek ve kadınların cuma ve cumartesi akşamları dışarı çıkmak için heyecanla beklediği bir yerdi taksim. gündüzleri bir avrupa şehri gibi dışarıda oturulan kafelerinde, müzik ve kitap satan dükkanlarında ya da barlarında vakit geçirilirdi. gece olunca önemli türk rock gruplarının canlı müzik yaptığı mekanlara gidilir, sokaklarında bazen dünyaca ünlü kişilere rast gelinirdi. geceleri suç, uyuşturucu ve fuhuşun (bkz: pürtelaş sokak) cirit sokakları da vardı; onu da es geçmeyelim (gerçi şimdi o durum tüm şehre yayılmış gibi görünüyor). o günler duvara karşı filminde fatih akın'ın gözünden bir kuple de olsa görülecektir zaten.
o zamanların taksim'i bugün bütün gece eğlenmeye çıkılan semtleri döver demiyorum, her ne kadar böyle düşünmeye meyilli olsam da. ancak o taksim bilinçli bir şekilde bastırılıp, yok edilmese; bugün istanbul avrupa'nın sayılı eğlence merkezlerinden biri olurdu. çoğu şeyde olduğu gibi, burada da ya potansiyeli kullanamadık, ya olanı bozduk ya da yapılanlara seyirci kaldık.
içki ruhsatlı mekanların azalması, dışarıya masa sandalye atılmasının önüne geçilmesi ya da bazı mahallelerin seçim sonucuna etki etmesi için çıkarılıp, eklenmesiyle bugünlere kadar gelindi. tabi bunların olduğu yerde rant ve betonlaşma da bundan nasibini aldı ki, gezi artık bunun son raddesiydi. bir de girişine (ayasofya'nın ibadete açılması gibi) politik bir savaşın kazanma emaresi olan bir cami dikildi. kullanışlı olarak bölgenin araplaştırılması da son dönemlere rastlar.
bugün beşiktaş, karaköy ve kadıköy'ün karması olan, şu anda çoğu yurtdışında yaşayan kariyerli erkek ve kadınların cuma ve cumartesi akşamları dışarı çıkmak için heyecanla beklediği bir yerdi taksim. gündüzleri bir avrupa şehri gibi dışarıda oturulan kafelerinde, müzik ve kitap satan dükkanlarında ya da barlarında vakit geçirilirdi. gece olunca önemli türk rock gruplarının canlı müzik yaptığı mekanlara gidilir, sokaklarında bazen dünyaca ünlü kişilere rast gelinirdi. geceleri suç, uyuşturucu ve fuhuşun (bkz: pürtelaş sokak) cirit sokakları da vardı; onu da es geçmeyelim (gerçi şimdi o durum tüm şehre yayılmış gibi görünüyor). o günler duvara karşı filminde fatih akın'ın gözünden bir kuple de olsa görülecektir zaten.
o zamanların taksim'i bugün bütün gece eğlenmeye çıkılan semtleri döver demiyorum, her ne kadar böyle düşünmeye meyilli olsam da. ancak o taksim bilinçli bir şekilde bastırılıp, yok edilmese; bugün istanbul avrupa'nın sayılı eğlence merkezlerinden biri olurdu. çoğu şeyde olduğu gibi, burada da ya potansiyeli kullanamadık, ya olanı bozduk ya da yapılanlara seyirci kaldık.
(bkz: pakistanlılar)
(bkz: afganistanlılar)
(bkz: suriyeliler)
(bkz: bonzai içip kendinden geçen tipler)
(bkz: afganistanlılar)
(bkz: suriyeliler)
(bkz: bonzai içip kendinden geçen tipler)
(bkz: amına koyduğum suriyelileri)
istiklal caddesi cazibesini kaybetmemiştir. istiklal caddesine yıllardır çekilen operasyon ile farklı bir kitleye cazip hale getirilmiştir, varoşlaştırılmıştır. eskiden çıktığınızda kültürel amaçlı turistik ziyaret yapan insanlarla beraber o yolda ağaçların arasında yürürken şuanda tamamı gri betonlar, arapça tabelalar ve nargile kafeler arasında saç ektirmeye veya burun estetiğine gelip allah'a şirk koşan mümin arap kardeşlerimizin nargile dumanları arasında yürüyorsunuz. tam olarak da istenen buydu zaten.