vegan ve vejetaryen değilim, ama
endüstriyel üretim esnasında hayvanların neler çektiğini görüp/okuyup içi acımayanın insanlığından şüphe ederim.
gerek debe'ye giren, gerek girmeyen bazı entry'lerde saf salak bir
köy romantizmi yapılıyor. ah canısı yaa, markette içtiğin sütler de zaten senin
nenenin sağdığı gibi sağılıyor di mi? hep doğal yolla hamile kalıyor inekler, hiç
hormon almıyor, daha fazla süt üretsinler diye
genleriyle oynanmıyor,
elle nazik nazik sağılıyorlar, di mi? veganlara laf ediyorsunuz ama, sizin kafalar bence onlardan daha fazla durmuş!
"bitkiler acı çekmiyor mu?" diye zırvalayanlara ise ne desem boş! doğadaki her canlı, elbette
hayatta kalmak için bir şeyler yiyecek. herhalde geyik avlayan kaplana "ya sen niye geyik avlıyorsun?" demeyeceğim. eğer bir insan, beslenmesi için gerekli olan asgari besini sağlamak için bir cana son veriyorsa (ama
bitki, ama
hayvan) inanın buna da lafım yok. ama endüstriyel üretimdeki metotlar hiç de "hayatta kalmak için gereken besini sağlamak" mantığı üstünden filan çalışmıyor; "hayvanlara istediğimiz kadar eziyet edebiliriz, önemli olan maliyetleri düşürmek ve
kârımızı maksimize etmek" mantığıyla çalışıyor. sen kalkıp bu
endüstriyel eziyeti şikayet edene
köy romantizmiyle gelirsen, esas proteini eksik olanın kendin olduğunu fark etmelisin. hayır, o kadar et de yemişsin, süt de içmişsin ama gene işe yaramamış, esas yazık olan kısım o! sen daha fazla et yiyesin diye o hayvanlar sadece öldürülürken değil, hayatta kaldıkları her an acı çekiyor.
farklı her fikre kapalı olan biri olduğun için anlamamışsındır, tekrar vurgulayayım, eleştirdiğim şey et yemen süt içmen bile
değil, o etin/sütün/yumurtanın nasıl üretildiğini hiç
umursamaman. sen vücuduna on kilo daha fazla yağ yükleyeceksin diye sıkış tepiş kabinlerde büyüyen, "süt danası" denen yumuşak et türüne dönüşsün diye hortumla beslenen buzağıları görmek beni üzüyor. sen hâlâ bütün hayvanların senin köyündeki gibi ortalıkta
gezinerek, çayırlarda
zıplayarak büyüdüğünü; tavukların ortalıkta koşuşturduğunu, süt fabrikalarının
milka reklamındakiler gibi olduğunu düşünüyorsan, gerçekten aptalsın. bunu fark et lütfen, tamam?