Sık geçen başlıklar

ilk defa ev alacaklara 0.99'dan kredi verilmesi 2

ekşi'de gör
mala anlatır gibi paketleri açıklıyorum;

paket 1: 0.99'dan almanız için evinizin olmaması gerekiyor, hiç ev almamış olmanız lazım ve asıl bomba aldığınız evin "sıfır" konut olması lazım. yani müteahhitten sıfır ev almanız gerekiyor. sıfır konutların fiyatları zaten 3-5 yıllık hali hazırda oturanların olduğu evlerden tam 2 kat pahalı. üst limiti de 2milyon.

paket 2: 0.89'dan alabilme şartı içinse evin değerinin yarısı kadar peşinatı nisandan önce açılmış döviz hesabınızı bozdurarak alırsanız geçerli. evin değerinin yarısı kadar dövizi olup 1.20'den kredi çekip ev almamış varsa şu ortamda alnından öpüyorum zaten.

paket 3: yarım kalmış inşaatların tamamlanması için müteahhide verilen kredi, geç bunu da.

şimdi 1. seçenek müteahhide yarıyor, 2. seçenek yarım milyonluk dövizi olanlara. zaten şu ortamda bir evin peşinatını geçtim yarısına nakit olarak sahip olan birisine o ev ihtiyaç değil ki? 3 zaten müteahhide...

şimdi iki madde de normal bir vatandaşa hiçbir fayda etmiyorken, haber çıktığı gibi sıfır ev bile olmayan yani madde 1'den faydalanamayacak durumdaki evler bile %15-20 artmış durumda. daha bugün hem de, ertesi gün bile değil.

reyizin açıklamasından önce gözüme kestirdiğim evin fiyatı 1.280.000tl, 1m krediyi 1.20 oranından çekmiş olsaydım aylık ödemem: 15.768,05 tl toplam ödemem: 1.892.165,77 olacaktı.

kimsenin yararlanamayacağı açıklamadan sonra evin fiyatı 1.500.000 oldu dolayısıyla artık 1.3m çekmeliyim. 0.99 reyiz oranıyla hesaplıyorum aylık ödemem: 18.561,15 tl toplam tutarım: 2.227.338,42 tl

çıldıracağım yani, kimseye derman olmayan faiz indiriminde bile bu indirimden yararlanamayacak evlerin fiyatını arttırdı reyiz. açıklamasa daha uyguna ev alacaktı insanlar. bu müteahhitlere yaradı, sıfır ev satana yaradı...
ev fiyatlarının daha da artmasına dolayısıyla kiralarında daha fazla artmasına yol açacak pakettir