hollanda'nın çekmesi değil türkiye'nin itmesidir o
amk aktrolü.
edit : aslında entry orjinalini bozmak istemezdim ama kutsal bilgi kaynağında bilgi vermek de şart, başlığı açan arkadaşla da paylaştım
öncelikle hollanda’nın kasıtlı yaptığı bir durum yok. hollanda şu anda özellikle teknoloji sektöründe en çok yetişmiş insan arayan ülke. bir çok büyük firmanın yanısıra start uplar da var bol miktarda
hollandalılar, yoğunluk ve bazen mesai gerektirecek bu alanda çalışmak pek istemiyorlar, zaten üniversite de mühendislik okuyalım kafası yok zira herkes bir şekilde geçimini sağlayabiliyor
hal böyle olunca da hollanda yetişmiş insanları dışarıdan getirmeye çalışıyor, adına expat dediğimiz kişiler bunlar. mesela google a “thirty percent ruling” yazın ve okuyun nedir diye
ayrıca hollanda da hem lokalde hem de iş hayatında ingilizce anadil. evet felemenkçe anadilleri ama hiç bilmenize gerek yok yaşayıp çalışabilmeniz için, tabi esnaf değilseniz. hatta çoğu büyük mağazada bazen sadece ingilizce konuşan satışçılar görebilirsiniz
işin özü, hollanda doğu avrupa, türkiye, mısır, tunus gibi ülkelerden yetişmiş çalışan topluyor. topladıkça daha çok kazanıyor, büyüyor. türkiye’ye özgü bir durum değil.
vaad ettiği şeyler ise daha iyi yaşam koşulları tabiki. maaş olarak kötü olduğunu söyleyemeyiz, özellikle yukarıda söylediğim thirty percent rulinge tabi olursanız. daha az trafik, daha saygılı insanlar, daha çok yıllık izin vb vb.
bu arada ev vermiyorlar olm, yemişler :) geçici verirler genelde, 1-3 ay arası kendi evini bulana kadar. ama özellikle büyük şirketlerin relocation paketleri vardır, gelirken eşyanızı getirmeniz için bütçe, belli bir süre kiranıza destek gibi.
06.01.2018 · 4. sıra
mc43
05.01.2018 01:32 ~ 20:08