az önce hastaneden çıkıp başlığa denk geldim şimdi.
boğazıma birşey saplandı. tıp merkezine gittim çıkaramadılar. oradan yarı baygın halde devlet hastanesine gittim, içerisi ana baba günü. beni acilen kbb polikliniğine aldılar, orada da en az 5-6 kişi sıra bekliyordu. belki yarım saatten fazla uğraşıp saplanan şeyi çıkarttıklarında kapıda bekleyen kişi sayısı 15 vardı. receteni al diye gönderdikleri acil servise girdiğimde içerde en az 500 kişi vardı. bir doktor 10 hastaya aynı anda bakıyor. boş anına denk gelip reçeteyi almak için 15-20 dakika bekledim sanırım.
bu işin gecesi gündüzü pek problem değil sonuçta mesai sistemi ama bir doktorun aynı anda onlarca hastaya bakıp 24 saat mesai yapması sürdürülebilir değil. benle ilgilenen doktor yaşına bakılınca yeni başlamış, hevesle herkese yetişmeye çalışıyordu. maksimum 1 sene sonra o hevesten geriye hiçbir şey kalmayacağını ben bile anladım. akp'li bürokratlara 5 yerden maaş vereceklerine her acil servise 5 kadro acsalar bu problem az da olsa çözülür. ama çözmek isteyen yok.
25.03.2024 · 21. sıra
metin alasya
24.03.2024 00:15