Sık geçen başlıklar

gece 3'te sifon çeken üst komşu 2

ekşi'de gör
biz hep sorunu yanlış yerde arıyoruz galiba. sorun gece sifonu çeken komşu değil, duvarların o şifonun çekildiğini duyacak kadar ince olmasıdır. müteahhitlerin daha fazla para kazanma hırsı yüzünden nereden eksiltsem mantığıyla hareket etmesi sonucu depreme dayanıksız, komşunun yaşamına yakından şahit olduğumuz yapılar dikildi. üstünüzün de üstündeki çocuğun koşturmasını duyabilecek evlerde yaşamak zorundayız zira ev almak da yeni bir ev bulup kiraya çıkmak da bazılarımız için hayal oldu artık.
adam ne yapacak senin isteğine göre mi sıçacak, götü terbiyeli herkesin bir sıçma saati vardır ve metabolizma ona ayarlıdır. komşunun sıçmasından bile rahatsız oluyorsan apartmanda yaşamayacaksın. zaten apartman yaşantısı sikko bir yaşantıdır.

edit: duyar esnafının biri gelmiş, neymiş efendim türkiye'de insanların %75'i aapartmanda yaşıyormuş da niye apartmanı kötülüyormuşuz. apartmanın medenilik sayılması köylülere has bir durumdur. zamanında köylü etiketini silmek isteyenler ilk iş müstakil evini bırakıp apartmana taşınmış hep ve dikey mimari hayatımıza girmiş. benim de ömrümün %90'ı apartmanda geçti. 30 katlı binada da oturdum, 4 katlıda da. şu an apartmana verdiğim kiranın yarısı ile müstakilde oturuyorum. şehre uzak olması dert değil. en azından sıçmadan rahatsız olan obsesif ana kuzusu meriçlerden kurtuldum. huzur arayan ve yaşamı hissetmek isteyen ne yapıp edip müstakile taşınmalı, bulunduğu şehirde mümkün değilse mümkün olan şehre taşınmalı. ben öyle yaptım. çalışmak isteyene her yerde bir çıkış kapısı var. ha yok ben sıçmadan rahatsız olan meriçlerle birlikte aynı binada yaşamaktan, metrobüste götüme dayatmaktan, sabah akşam 2'şer saaten günde 4 saati yani ömrümün altıda birini yolda harcamaktan hoşlanıyorum, büyükşehirde kendini bir şey zanneden bir eziğim diyorsan durum farklı tabi. kimse fakirlik edebiyatı yapmasın. ilinizde ilçenizde kendinizi ezik hissettiğiniz için istanbul'a gelip kendini bir halt zanneden fakir robotlar oluyorsunuz.

not: 42 yaşındayım kafa kağıdımda doğum yeri istanbul yazıyor, direkt istanbul, ilçesi falan değil. annemin de, dayılarımın da, teyzelerimin de, halalarımın da... buna rağmen sokayım istanbul'a...