(bkz: gıda şeyhi)
Sık geçen başlıklar
gıdadedektifi 5
ekşi'de görcahil cühelanın teki. cahil kesime özgü ırkçı ve nefret dolu fikirlerini eğip bükmeden yazamamış. neymiş dünyadaki yahudiler aldırmadan nasıl hamursuz bayramı kutluyormuş.
allah'ın dininin bayramı, kutlanırken sana mı soracaklardı? görsel
edit: cahilleri eğiteceğiz. antisemitizm ırkçılıktır.
allah'ın dininin bayramı, kutlanırken sana mı soracaklardı? görsel
edit: cahilleri eğiteceğiz. antisemitizm ırkçılıktır.
bu adama anormal derecede yükleniyorlar diyecektim, ta ki x'te bana ceza kesen ticaret bakanlığı kimlere göz yumuyor diye paylaşımını görene kadar.
adam ben yanıltıyorum ama başkaları da yanıltıyor ne var diyerek halkı bilerek yanılttığını ikrar etmiş. inanılmaz.
adam ben yanıltıyorum ama başkaları da yanıltıyor ne var diyerek halkı bilerek yanılttığını ikrar etmiş. inanılmaz.
edit: bazı arkadaşlar özelden magnumun almanya'da 0.75 eur olmadigini söyledi kibarca. bazı ahlaksızlar da tck 125 sınırlarında bıçak sırtı dolasarak beyan etti bunu. neyse ben bu entry'yi yazmadan önce google'dan almanya'daki magnum fiyatlarına bakmıştım. su sitede 0.75 eur diyordu, orayı referans aldım. gelen mesajlardan sonra biraz daha baktım, haziran 2023 itibariyle sanırım 2.80 eur civariymis klasik magnum. açıkçası bu bilgiyle de fikrim hiç değişmedi. sonuçta orada da işçilik çok daha pahalı. ama karşılığında insanlar içinde gerçek süt olan dondurmayi alınabilecek seviyedeki fiyatlarla yiyor. türkiye'de algida ürünleri dondurma değil, süt tozlu buz ve ayrıca 25 tl de hiç ucuz bir fiyat değil. bu iki yüzlülüğü açıklamaya yetmiyor.
------------------
debeye giren entry bozmasini görünce şok üstüne şoklar geçirdim. neymiş orda magnum 3 euroymus, burda 25 tl'ymis, ne kadar ekmek o kadar kofteymis. ya bu türk halkı kadar kendine vatanına milletine düşman ezik bir kitle yok yemin ederim.
öncelikle almanya'da magnum 0.75 euro, tl karşılığı kuru 30dan alsan bile 22,5 yapıyor. yani neymiş olay ne kadar ekmek o kadar köfte değilmiş. biz daha kötüyü daha pahalıya yiyormusuz.
ikincisi ise devletin izin verdiği ölçülerde üretim yapması, bu firmaların iki yuzlulugunu ifşa etmeyi engellemez. sen daha ucuza daha kaliteli mal üretip satabilecekken, çok çok daha ucuza uretip ama çok daha pahalıya daha kalitesiz mal satarak insan sağlığı ile iki yüzlü bir şekilde oynuyorsan linclenmeyi hak ediyorsundur. mevzuat insan eti serbest dese lahmacuna insan eti koyan x markasını da böyle aklayacak misiniz?
global firmaların iki yuzlulugunu kendi ezikliginiz üzerinden böyle aklayamazsiniz. mevzuat izin verse bile oraya farklı buraya farklı ya pi la maz. yapanı da ifşa ederler, boykot ederler.
gidadedektifinin evet yaptığı atla deve değil ama ağzına sağlık. yediğiniz bir sürü üründe böceklerden elde edilen renklendirici kullanıyorlar, adı da bir kısa kod, anlamıyorsun yani böcek yediğini okuyunca. ben bunu kendisinden öğrendim. sadece bunun için bile teşekkür ederim.
------------------
debeye giren entry bozmasini görünce şok üstüne şoklar geçirdim. neymiş orda magnum 3 euroymus, burda 25 tl'ymis, ne kadar ekmek o kadar kofteymis. ya bu türk halkı kadar kendine vatanına milletine düşman ezik bir kitle yok yemin ederim.
öncelikle almanya'da magnum 0.75 euro, tl karşılığı kuru 30dan alsan bile 22,5 yapıyor. yani neymiş olay ne kadar ekmek o kadar köfte değilmiş. biz daha kötüyü daha pahalıya yiyormusuz.
ikincisi ise devletin izin verdiği ölçülerde üretim yapması, bu firmaların iki yuzlulugunu ifşa etmeyi engellemez. sen daha ucuza daha kaliteli mal üretip satabilecekken, çok çok daha ucuza uretip ama çok daha pahalıya daha kalitesiz mal satarak insan sağlığı ile iki yüzlü bir şekilde oynuyorsan linclenmeyi hak ediyorsundur. mevzuat insan eti serbest dese lahmacuna insan eti koyan x markasını da böyle aklayacak misiniz?
global firmaların iki yuzlulugunu kendi ezikliginiz üzerinden böyle aklayamazsiniz. mevzuat izin verse bile oraya farklı buraya farklı ya pi la maz. yapanı da ifşa ederler, boykot ederler.
gidadedektifinin evet yaptığı atla deve değil ama ağzına sağlık. yediğiniz bir sürü üründe böceklerden elde edilen renklendirici kullanıyorlar, adı da bir kısa kod, anlamıyorsun yani böcek yediğini okuyunca. ben bunu kendisinden öğrendim. sadece bunun için bile teşekkür ederim.
sadece ürünlerin ambalajında yazan içerik bilgilerini tüketiciyle paylaşan platform.
evet, tek yaptığı şey budur. ambalajda bit kadar küçük puntoyla yazılan içerik bilgilerini tüketiciyle paylaşıyor. asla üreticiyi hedef gösterme, markalara kasten zarar verme gibi amaçlar gütmemektedir. sürekli takip ettiğim için biliyorum.
bu platform, gıdalarda içerik bilgilerinin, ambalajda bulunan ibarelerin ve görsellerin tüketiciyi yanıltacak şekilde yapılmasına engel olmaktadır. bu sebeple hem üreticilerin türk gıda kodeksine uygun faaliyet göstermesini hem de tüketicinin bilinçlenmesini sağlamaktadır. sonuç olarak, bu platform toplum yararına hareket etmekten başka bir faaliyet göstermemiştir.
bu zamana dek bu platforma üreticiler tarafından çok sayıda dava açıldı ancak bunlar gıda dedektifi lehine sonuçlandı.
tüketiciyi yanıltma amacı güden art niyetli üreticilerin bu gibi platformlardan rahatsız olması ve bu rahatsızlıktan kaynaklanan bir refleksle dava açması son derece doğaldır.
evet, tek yaptığı şey budur. ambalajda bit kadar küçük puntoyla yazılan içerik bilgilerini tüketiciyle paylaşıyor. asla üreticiyi hedef gösterme, markalara kasten zarar verme gibi amaçlar gütmemektedir. sürekli takip ettiğim için biliyorum.
bu platform, gıdalarda içerik bilgilerinin, ambalajda bulunan ibarelerin ve görsellerin tüketiciyi yanıltacak şekilde yapılmasına engel olmaktadır. bu sebeple hem üreticilerin türk gıda kodeksine uygun faaliyet göstermesini hem de tüketicinin bilinçlenmesini sağlamaktadır. sonuç olarak, bu platform toplum yararına hareket etmekten başka bir faaliyet göstermemiştir.
bu zamana dek bu platforma üreticiler tarafından çok sayıda dava açıldı ancak bunlar gıda dedektifi lehine sonuçlandı.
tüketiciyi yanıltma amacı güden art niyetli üreticilerin bu gibi platformlardan rahatsız olması ve bu rahatsızlıktan kaynaklanan bir refleksle dava açması son derece doğaldır.