Sık geçen başlıklar

gübre fiyatlarına yüzde 548 zam yapılması 1

ekşi'de gör
buğday, mısır yetiştiriciliğinin olmazsa olmazı, üst gübre olarak kullanılan üre gübresinin 1 yıldan daha az bir surede katettiği mesafe.
yılın başında (18.1. 2021) tonu 2600 tl olan üre gübresi bugun itibarıyla 14.250 tl olmuştur.
bu maliyetlerle türk tarımı çevrilemez.
dünyanın en eski buğday üreticiliğinin yapıldığı coğrafyada, artık buğday ekilemez noktasına doğru gidiyoruz.
akp hükümetinin tarım bakanı, sadece olanları izliyor herkes gibi.

edit: hemen altta yazan yazarın dediği gibi ülkemizde tonu 1050 dolara satılan üre gübresi, dunyanin farklı ülkelerinde yarı fiyatından daha az fiyata satılırken, gubre fabrikalarını kapatan zihniyetin gübre ithalatçıları tek fiyat noktasinda anlaşmış olabilir mi? bu tarımımıza yapılan bir kumpastir.
tarim bakanı bu rezalet karşısında açıklama yapmak zorundadır.