başlığı açan arkadaşın cesaretini kutluyor ve kendisine küçücük bir destekte bulunuyorum.
erkin koray, dönemin şartlarında birçoklarının yapmadığını, yapmaya yeltenmediğini yapan bir sanatçıydı.
özellikle son yıllarda tüm platformlarda insanların yakasına telif diye yapışan erkin koray, telif gibi bir standart yokken kopyaladığı şarkılar ile ün yapmış, efsane olup adından söz ettirmiştir.
örnek 1: samir yazbeck - weili weili 1971 (fesuphanallah)
örnek 2: lata mangeshkar - kahan se yeh sholon ka toofan aaya 1956 (öyle bir geçer zaman ki)
bu arada yabancı şarkıları türkçeye çevirmesini yanlış olarak nitelendiremeyiz. ancak sahip olduğu ismi, şan ve şöhreti buna borçlu olan erkin koray' ın telif için insanlara kan kusturmasını yanlış olarak nitelendirebiliriz.
özgün şarkıları da var muhakkak ama ülkenin %90' ı ezbere söyleyemez o şarkıları. öldü diye farklı şeyler yazacak değilim.
onun yanında milli duruşu ile saygı duyduğum sanatçıdır. allah rahmet eylesin.
09.08.2023 · 13. sıra
slackafadankontak
08.08.2023 10:52