bu tarz saçma sapan laflara yorum yaparken kendini bir cinsiyetin sözcüsü olarak öne atıp genelleme yapan tipler hakikaten çok sıktı. "biz kadınların erkeklere ihtiyacı yok", e bundan diğer kadınların haberi var mı? dünyada çeşit çeşit insan var, ama sırf üreme organımız aynı diye diğer 4 milyar vatandaşla aynı yekpare genellemeye sokuluyoruz. kimse kendisi için konuşmuyor, maşallah herkes kalan 4 milyarın temsilcisi. valla sıktı artık, bir salın gitsin.
Sık geçen başlıklar
erkekler kapatılsın 2
ekşi'de görşu haliyle espriden öteye gitmesi mümkün olmayan ve altında fazlasıyla cinsiyetçi metinlerin barındığı talep.
hani erkekliğin doğal bir nane değil, bütünüyle dişiliğin yadsınması üzerine kurulu bir yapı olduğunu söyleyen lacancı analizlerden yola çıkıp bir şeyler anlatsanız katılacağız bile ama bu şekliyle harbiden çok çiğ ve çok çirkin be arkadaşlar, üzüyorsunuz bizi.
bakın empati çok zor bir şey değil aslında ama cinsiyetler arası ilişkiler duygusal yoğunluğu en yüksek ilişkileri içerdiğinden bu noktada çuvallıyoruz genelde. yine de karşı cinsin bu tarz metinleri okurken nasıl hissedebileceğini anlamak konusunda özellikle başarısız oluyorsanız şunu yapabilirsiniz: "kürtlük kapatılsın" diye bir başlık açın, metindeki "erkek"leri "kürt", "kadın"ları "türk", işte "iyi dost"u "iyi vatandaş" falan olarak çevirin ve çıkan sonuca bakıp bunun ırkçı bir metin olup olmadığı konusunda dürüstçe bir özeleştiriye girişin. hatta isterseniz metni paylaşın ve olacakları izleyin. üzülmeyin, düzgün kürtler üzerlerine alınmamaları gerektiğini biliyor olacaklar*
hani erkekliğin doğal bir nane değil, bütünüyle dişiliğin yadsınması üzerine kurulu bir yapı olduğunu söyleyen lacancı analizlerden yola çıkıp bir şeyler anlatsanız katılacağız bile ama bu şekliyle harbiden çok çiğ ve çok çirkin be arkadaşlar, üzüyorsunuz bizi.
bakın empati çok zor bir şey değil aslında ama cinsiyetler arası ilişkiler duygusal yoğunluğu en yüksek ilişkileri içerdiğinden bu noktada çuvallıyoruz genelde. yine de karşı cinsin bu tarz metinleri okurken nasıl hissedebileceğini anlamak konusunda özellikle başarısız oluyorsanız şunu yapabilirsiniz: "kürtlük kapatılsın" diye bir başlık açın, metindeki "erkek"leri "kürt", "kadın"ları "türk", işte "iyi dost"u "iyi vatandaş" falan olarak çevirin ve çıkan sonuca bakıp bunun ırkçı bir metin olup olmadığı konusunda dürüstçe bir özeleştiriye girişin. hatta isterseniz metni paylaşın ve olacakları izleyin. üzülmeyin, düzgün kürtler üzerlerine alınmamaları gerektiğini biliyor olacaklar*