ilk "hello, world!" yazdığım günden beri internette ya da çevremde karşılaştığım soru bu. kimisi saçma bulur ancak saçma değildir, sadece eksiktir.
"bu proje için kullanabileceğimiz en iyi dil hangisi?"
"kariyerim için öğrenmem gereken en iyi dil hangisi?" şimdi saçma gelmedi değil mi?
ihtiyaç ve hedefler üzerine mantıklı cevaplar alırız.
"kullanıcıların ve geliştirici ekibin core'a erişmesini istemiyoruz sadece bizim onlara sağladığımız kadar özgür olsunlar bu yüzden embeding dili (wren, lua, vb.) kullanmalıyız."
"ben ekonometri okudum vba ve r dışında bir dili öğrenmek benim için anlamsız."
"ben unity'de oyun geliştireceğim, c# öğrenmem gerekiyor."
eğer soruları bu tarzda değil de başlıktaki tarzda sorarsak alacağımız cevap değersiz hâle gelir.
"c en iyi dildir çünkü 50 yılı aşkındır kullanılıyor."
"lua en iyi dildir çünkü çok az sayıda keyword içeriyor."
"python en iyi dildir çünkü data science alanında kullanılıyor."
"vba en iyi dildir çünkü excel bunu kullanıyor."
başlıktaki soruya bunlar gibi cevaplar alırız.
07.09.2022 · 48. sıra
yine de donuyor
06.09.2022 00:18 ~ 00:19