bir ingiliz atatsözü der ki:"frak, dördüncü nesilde üzerinizde oturur."
frak, bizim coğrafyamız açısından yedi-sekiz kuşağı bulabilir belki... fakat üç üniversite(en az) kuralı pek de zor olmasa gerek:
-büyükanneler/büyükbabalar
-anne/baba
-bizler
diyelim ki bizim üstümüzde olanlar bu zincirin dışında kalıyor. o zaman biz de napolyon gibi düşünerek süreci kedimizden başlatırız.
vaktizamanında napolyon kendini imparator ilan ettiğinde dönemin ileri gelenleri tarafından imparator olamayacağını, çünkü asil bir soydan gelmediği hatırlatılır ona. bunun üzerine napolyon da haklı olduklarını, ancak asilliğin kendisiyle birlikte başlayacağı için bu anlamda herhangi bir sorun yaşanmayacağını söyler.
yani torunumuzun çocuğu pekala "elit insan" yolculuğuna hak kazanabilir.
23.07.2023 · 42. sıra
gurusworld
22.07.2023 09:39