Sık geçen başlıklar

eğitim sektörünün tamamen özelleşmesi gerekliliği 1

ekşi'de gör
mevcut sistemin nelerden geçilerek kurulmuş olduğundan habersiz kafaların, süper bir şey aklına gelmiş gibi ortaya attıkları fikir. oysa etraflıca düşünseler anlayacaklar:

neden milli eğitim bakanlığı var?
neden ortak müfredat izleniyor?
neden öğretmenler bakanlıkça atanıyor?

her yeri ele geçirmiş bir iktidar, sistemi değiştiremediği için cemaat abilerini öğretmen olarak atayamıyor da manevi danışman olarak okullara sokmaya çalışıyor. çocukların kafasını safsatalarla dolduramıyor da müfredattan evrimi kaldırıyor, iki yıl geçiyor üzerinden inkılapların kapsamını azaltıyor. bu sistem sayesinde fransızlar, amerikalılar gelip özel ermeni, özel kürt liseleri açıp bir etnisiteyi devletine düşman yetiştiremiyor, 1900'ler osmanlı'sında olduğu gibi.