mühendis diplomasi her ülkede geçer, tıp diplomasi gecmez.
55 yaşında estetisyen olduğu kendinden de belli bir hocamız bu duruma çok hayiflanirdi.
şantiyelerde toz toprak içinde çalışan bana ozenirdi ya..
ayrıca eğitim kurumum nedeniyle 3000 mühendis, 2000 civarı doktor kaydı aldım.
doktorlar kadar değişik bir topluluk görmedim.
kayda gelen mühendisler cok nettir..
m:kayda gelen muhebdis
b:ben
b: anlatırım eğitimin sağlayacaklarından bahsederim.
m: evet nasıl yapıyoruz kaydı.
b:şu formları doldurup imzalıyorsunuz, ödemeyi yapıp eğitim programındaki gün başlıyorsunuz.
m:tamamdır hallediyorum.
..
m: form tamamdır. ödeme seçenekleri nasıl?
b: peşin, kredi kartı..
m: buyrun buradan alın.
b: eğitim programı mail olarak gönderilecek.
m: teşekkürler
b: iyi günler
doktorlar öyle mi?
d:,kayda gelen doktor
b:,ben
d: eee ne şimdi bu.
b: bla bla eğitimi ve sertifikayı anlatırken araya girer ve
d: kaç para kazanırım?
b: 20 k rahat rahat kazanırsınız
d: ee ben zaten doktorum zaten kazanıyorum.
b: bu da farklı bir seçenek
d: eee ben zaten doktorum özelde çalışırım, seçeneğim çok
b (icses) ne sikime geldin o zaman amk.
b: sizin bileceğiniz bir şey tabi, cepte dursun diyor doktorlar. bu sertifika yeni bir program, sınavları kolay, ilerleyen yıllarda zorlaşacaktır bence ...
d:(lafımı bölerek) ben zaten doktorum, sınavdan mi korkacam, biz ne puanlar yaptık.
b: (tepem atar artık) kayıt olacaksanız yapalım, sizi ikna etmeye çalışmıyorum. sırada bekleyenler de var.
d: beni zaten ikna edemezsiniz, ben arkadaşımdan bilgi aldım da geldim. kaydı yapalım.. kaç parayı?
b:2750 tl
d: ooo cokmus, doktorlara indirim yok mu?
b:, bu zaten sadece doktorların aldigi bir belge.
d: 2 buçuk olsun bari ya, ben şu şu hastanedeyim, ihtiyaç olursa yardımcı olurum.
b: yüzlerce doktor kaydoldu daha yardım görmedim hehehee
d: ( sinirlendiğimi anlar daha da uzatmaya yemez)
peki napiyoruz?
b: şu formu doldurun.
d: siz doldursaniz, ben beceremem şimdi, yazımı da okuyamazsiniz, doktor yazısı biraz karışık olur ya.
b: el yazinizla olması gerekiyor, lütfen hiç olmazsa mail adresinizi okunaklı yazın
d: telefonla bildirseniz olmaz mı?
b: yok maalesef, şifreleri de gonderecegiz size.
d: ne sifresi.
b: anlatiryordum ama lafımı boldunuz, ....
d: hee uzaktan eğitim için. biz onu burda yapsak olmaz mı?
b: bakanlığa bağlı bir eğitim ve sertifika, bakanlığın istediği şartlarda olmak zorunda.
d: peki kaç paraydi?
b:2750
d: unutmuyorsunuz da hehehe
b:standart zaten hocam.
d: peki formun şurası nasıl dolacak?
burası nasıl dolacak? buraya ne yazacağız?
b: ben doldursam daha iyiydi.
d: hehehe ben sana dedim
b: el yazınız olmasi gerkiyor..
d: el ya ..
b: doktorsunuz evet el yazınız kötüdür ama mail adresiniz önemli.
d:mail adresim neydi ya, kartımda yazıyor. çantamı uzatır misiniz?
b: siz kendiniz halledin ben siradakilerle ilgileneyim.
d: ama şunu nasıl dolduracagiz?
b: aynur abla, hocam mutfaktaki masada doldursun bunları, sen yardımcı olursun tamam mı? (aynur abla caycimiz)
d: ben hallederim.
..
..
..
d: doldurdum ben.. ama şurada bir basim hatası var gibime geldi.
b: önemli değil
d: ödemeyi nasıl yapacagiz?
b: peşin, kredi kartı..
d: taksit oluyo mu?
b: kredi kartına oluyor.
d: bende finans var kaç taksit?
(o zamanlar finans bankti adı, doktorlara özel kk yapmışlar, hemen onu çıkarır)
b: farketmiyor, tüm kartlara 6 taksit.
d: bu doktor kartı ama, ekstra birşey yok mu?
b: yok bizde herkes eşit.
d: eheheh tabi eşit ama doktorlara her işletme ayrıcalık yapar, sağlık sektör çalışanı diye.
b: bizde yok, bı dusunelim biz de yaparız belki.
d: yapın tabi ya heryerde yapılıyor.
b: tabi tabi, hayırlı olsun
d: 20 k kazanamazsam senden isterim paramı heee eheheh
b: canınız sağolsun hallederiz.
d: yok yahu şaka yapıyorum, ben zaten bu işi yapmayacağım.
b: hayırlısı olsun.
doktordan daha fazla para kazanmamız batıyor doktorlara..
edit: bir alttaki entry avukat egosu demiş, kesinlikle tüm kalbimle katılıyorum buna.
edit2: sütçü imam diplomasi yurt dışında geçmez demiş dalağın teki.
benim sütçü imam mezuni olduğumdan emin, o öyle diyorsa öyledir, doktor çünkü
ayrıca anadolu'daki üniversitelerin çoğunun diplomasi bile avrupa'da geçerli.
doktorlar kendilerini niye sütçü imam mezuniu muhendisle kiyasliyor onu da anlamış değilim?
itü inşaat la kıyaslasana, yada bilgisayar mühendisliği ile. yemez..
edit 3: doktorluk diplomasi gecmez kısmına takılmış herkes.. cerrahpaşa tıp mezunu bahsettiğim doktor. söylediğine göre, tus benzeri sınava girmeleri gerekiyormuş. mühendisler öyle değil arkadaslar. mühendislik yetkinliği ve imzası gereken işler de dahil olmak üzere, uçağa binip gider, diplomasını kullanır.