3. dunya ulkelerinde devletle hukumet arasinda bir fark yoktur.
Sık geçen başlıklar
devlet ile hükümet arasındaki fark 3
ekşi'de görfark değil ilişki konuşulmalıdır.
devlet hükümetin üstüne oturup kumanda ettiği bir nevi avatar. lakin soyut bir kavram.
bizim millet bi bok sanıyor bu soyut kavramı.kutsal dokunulmaz allah gibi bir şey.kurtlar vadisinin zararları işte.
devlet hükümetin üstüne oturup kumanda ettiği bir nevi avatar. lakin soyut bir kavram.
bizim millet bi bok sanıyor bu soyut kavramı.kutsal dokunulmaz allah gibi bir şey.kurtlar vadisinin zararları işte.
hükümet kurulur.
devlet kurulmaz, sürekliliği esastır.
devlet üç erkten ve alanlarında özerk kamu tüzel kişiliklerinden oluşur.
hükümet ise üç erkin biri olan yürütmenin, yani diğer adıyla idarenin tepesindeki seçimle gelen yönetici(ler) topluluğudur.
bu yönetici(ler) eskiden bakanlar kuruluydu. bugün bu yönetici tek başına seçimle iş başına gelen cumhurbaşkanıdır.
bürokrat, amir, memur, diplomat, hakim, vali, rektör gibi makamlar hükümeti oluşturmaz. seçilmiş ile atanmışın arasında fark vardır.
bugünkü son derece absürd bir sistem olan türk tipi başkanlık sisteminde hükümeti tek kişi oluşturur. o da cumhurbaşkanıdır.
türk anayasal tarihinde, yani türkiye cumhuriyeti devlet tarihinde omurga her daim parlementer demokrasi üzerine gelişmişse de, akp gibi 3 gün ötesini göremeyen müteahhit sermayesi iktidarının getirmiş olduğu türk tipi cumhurbaşkanlığı sistemi, yaşadığımız tüm bu çoklu kriz ortamının tek başına müsebbibidir.
(bkz: türk tipi başkanlık sistemi/@dragonlady)
devlet kurulmaz, sürekliliği esastır.
devlet üç erkten ve alanlarında özerk kamu tüzel kişiliklerinden oluşur.
hükümet ise üç erkin biri olan yürütmenin, yani diğer adıyla idarenin tepesindeki seçimle gelen yönetici(ler) topluluğudur.
bu yönetici(ler) eskiden bakanlar kuruluydu. bugün bu yönetici tek başına seçimle iş başına gelen cumhurbaşkanıdır.
bürokrat, amir, memur, diplomat, hakim, vali, rektör gibi makamlar hükümeti oluşturmaz. seçilmiş ile atanmışın arasında fark vardır.
bugünkü son derece absürd bir sistem olan türk tipi başkanlık sisteminde hükümeti tek kişi oluşturur. o da cumhurbaşkanıdır.
türk anayasal tarihinde, yani türkiye cumhuriyeti devlet tarihinde omurga her daim parlementer demokrasi üzerine gelişmişse de, akp gibi 3 gün ötesini göremeyen müteahhit sermayesi iktidarının getirmiş olduğu türk tipi cumhurbaşkanlığı sistemi, yaşadığımız tüm bu çoklu kriz ortamının tek başına müsebbibidir.
(bkz: türk tipi başkanlık sistemi/@dragonlady)