ben mk
Sık geçen başlıklar
coinlerde herkes kazanıyorsa kim kaybediyor 3
ekşi'de görbabam yakında kesin kaybedecek herhalde. dün beni aradı. arabayı satıp btctürk alacağım diyor. iş yerindeki arkadaşı günde 2 bin tl kazanıyormuş, söylediğine göre. satacağı araba da 400 binlik araba. ayrıca btctürk diye bir coin mi var? bizim millete az biraz kazançtan bahset, her şeyini sana teslim eder, öyle bir açgözlülük.
x: elimdeki coini 5 liraya satıyorum
y: sat bana kardeşim.
y: ben bunu 10 liraya satıyorum.
z: ver ben alayım.
z: 20 liraya coin satıyorum var mı alan?
k: ver bana kardeşim çok değerlenicek daha bu ben bunu 30a satarım.
yukarıda boğa piyasasını görmekteyiz. x y z direkt para kazandı. k ise 20 lira değerinde coine sahip. hepsinin hesapları artıda. şimdilik btcde bu evredeyiz. devam edelim...
(bu arada anlamayanlar varsa çok basit mantıkla yukardaki şekilde bir malın piyasa fiyatı belli olur. son alış satış işlemi neyse o fiyat malın fiyatıdır. buradaki coin an itibariyle 20 lira değerinde gözükür grafiklerde)
k: 30 liraya coin satıyorum beylerrr
k: tamam lan 25 olsun
k: hassiktir 20 verene veririm hemen bari zararsız çıkayım
k: lan hani çok değerlenicekti ya 10 liraya veririm bak
ç: istersen ben 5 liraya alırım onu
k: neyse kalsın bari belki ilerde düzelir 20 olunca kesin satıcam bu shitcoini hodl!
an itibariyle yukardaki denklem bozuldu. x,y,z bu işten karlı çıkarken k onların karını zararla kaşılayan eşek olma görevini üstlendi.
not: k = keriz
(bkz: the greater fool theory)
y: sat bana kardeşim.
y: ben bunu 10 liraya satıyorum.
z: ver ben alayım.
z: 20 liraya coin satıyorum var mı alan?
k: ver bana kardeşim çok değerlenicek daha bu ben bunu 30a satarım.
yukarıda boğa piyasasını görmekteyiz. x y z direkt para kazandı. k ise 20 lira değerinde coine sahip. hepsinin hesapları artıda. şimdilik btcde bu evredeyiz. devam edelim...
(bu arada anlamayanlar varsa çok basit mantıkla yukardaki şekilde bir malın piyasa fiyatı belli olur. son alış satış işlemi neyse o fiyat malın fiyatıdır. buradaki coin an itibariyle 20 lira değerinde gözükür grafiklerde)
k: 30 liraya coin satıyorum beylerrr
k: tamam lan 25 olsun
k: hassiktir 20 verene veririm hemen bari zararsız çıkayım
k: lan hani çok değerlenicekti ya 10 liraya veririm bak
ç: istersen ben 5 liraya alırım onu
k: neyse kalsın bari belki ilerde düzelir 20 olunca kesin satıcam bu shitcoini hodl!
an itibariyle yukardaki denklem bozuldu. x,y,z bu işten karlı çıkarken k onların karını zararla kaşılayan eşek olma görevini üstlendi.
not: k = keriz
(bkz: the greater fool theory)