mesele kücük cocuklar oldugu icin kimse bir sey diyemiyor. sirin bir sahil kasabasinda sirin bir cocuk parki var. parka sabah 8-9 gibi gelip yerlere yayiliyorlar. kamuya acik bir cocuk parkina cocuk getirdikleri icin kimsenin bir sey demeye cesareti yok ama herkes cok rahatsiz. mahalleli kendi cocugunu parka götüremiyor, cünkü "yer yok". her yer dolu. tüm salincaklar dolu, tüm oyuncaklar dolu.
resmen 4-5 cocuk oynasin diye yapilmis olan parka baska mahallelerden 30-40 cocuk geliyor ve aksama kadar orada pinekliyorlar. bazen iclerinden iri birkac ergen posetler dolusu ekmek arasi yiyecek getiriyor, yemek icin dahi parktan ayrilmiyorlar. gercekten bazi seylere alisilmiyor. kültür farki cok büyük. kücücük cocuklari görünce "cikin oradan" diyebilmek imkansiz. kadinlara bakiyorsun "o banklara oturmayin" denilemez. cok fazlasiniz, sayiniz cok fazla desen irkci saldiri sanacaklar. her sistemin bir kapasitesi var - kendi basina bir ülke kurabilecek kadar insani mevcut bir halkin icine boca edince tüm alt sistemler patlamaya basliyor. toplu tasima, okullar, parklar, ormanlar, plajlar, tarimsal üretim, sanayideki istihdam... yetmiyor.
havuza giren kackinlari gören site sakinlerinin halini düsününce ter basiyor.
14.07.2022 · 6. sıra
bilirin
13.07.2022 00:01 ~ 04:03