Sık geçen başlıklar

boğaziçi mezunuyum benden yaprak sarma istiyor 4

ekşi'de gör
pipili, mipili, yarıya yakını evli geçmiş 40 küsür yaş erkeğim.
arada oğlum cheesecake istiyor, ben yapıyorum; çünkü anasından daha güzel yapıyorum.
ben hatundan yemeğe yarım saat kala menüye soğuk çorba ilave etmesini istiyorum; ikiletmiyor, yapıyor.
o benden kuru istiyor, yanına turşuyu, pilavı ben düşünüyorum.
oğlana masayı kur, topla diyoruz; ikiletmiyor.
lan kadınlıkla, erkeklikle, çocuklukla, vs.. ne alakası var aynı evi paylaştığın, sayıp, sevdiğin, canım dediğin bir insanın ricasını elinden geliyorsa yapmanın??
sokayım cinsiyetine, tercihine, yaşına, kariyerine, mezun olduğun okula (evet, özellikle boğaziçi'lilere kafam girsin, onların ego diğerlerine göre az biraz daha şişik, kendilerine bir de her hangi bir sarmaşık ligi mezununun yanında bakmanızı tavsiye ederim...)
yeni nesil evliliği yürütemiyoruz diye ağlamasın hiç. insanlar hem kendine hem de eşine yapacağı zahmetli bir yemek için çok istiyorsa kalksın kendisi yapsın diyebiliyor. çok ilginç. yemeği geçtim birlikte olduğu insana saygısı yok daha. hani erkekleri rahata alıştırmamak lazım, evde yardımcı olmaları lazım tamam ama adam özellikle bir yemeği istediğinde de böyle muamele görmemeli. buna benzer bir örnek görmüştüm. konu kadının çalışması. adamın karım çalışmasın dediği yok zaten. kadın o kim ki benim çalışmama karışacak diyor. o kim ki dediği kocası. daha kim olması lazım söz söyleyebilmesi için? çok şaşırmıştım. bilmiyorum ama bizim jenerasyonda (kabaca 85-2000 arası diyebiliriz) ifade tarzı problemi var. kadının ekonomik özgürlüğünü eline alması çok önemli ama bu olurken eşlerin birbirine saygısızlığını normalleştireceksek ve bunu da ekonomik özgürlükle açıklayacaksak biz daha çok boşanma davası görürüz.

bence evlilik biraz gelenek işi. geleneği biçilmiş roller anlamında kullanıyorum. kadının da erkeğin de belli rolleri var. kalıplaşmış roller. böyle olunca sürüyor. olmayınca yürütemiyorsun. boşanmaların artış trendinde olmasını bu rollerin dışına çıkmakla da açıklayabiliriz belki...
doğrudur ve büyük ayıptır, nasıl ve ne sebeple böyle bir şey istenir muallaktır. normalde evin içine küçük çaplı bir hadron çarpıştırıcısı yapmanı istemeliydi, bence boşanma sebebi