Sık geçen başlıklar

biten yaş mı yoksa girilen yaş mı söylenir sorunu 3

ekşi'de gör
9 ay önce yani 2022 haziranda kızım dünyaya geldi. 2023 haziranda bir yaşında olacak.
sonra iki.
sonra üç.
bunu kendi doğum gününüze uyarlarsaniz çok zor olmadan kendi yaşınızı bulabilirsiniz. daha fazla spoiler vermek istemiyorum okuyana hakaret olmaması açısından.
bunu duymaktan gına geldi.

biraz beyni olanlar bunu sorun olarak görmez.

anasından yeni doğan bir bebeğe ne zaman "1 yaşında" diyoruz. anasından çıktığı anda mı yoksa bu dünya üzerinde 12 ay yani tam 1 yıl geçirdiğinde mi.

eğer anasından doğalı 1 gün geçmiş bir bebeğe 1 yaşında diyecek kadar salaksan kendin için de girdiğin yaşı söylemende mahsur yok.

eğer 12 ayını doldurduğunda 1 yaşında derim diyorsan kendin için de doldurduğun sene miktarını söylemen gerekiyor.
doğar doğmaz 1 yaşında olmadığımıza göre biten yaş söylenir.

çocuğun yaşını ay olarak söyleyip beyin yakan berkesu'nun biricik annesi tipli kadınlar gibi ayları da ekleyebilirsiniz.

örn: 25+8ay.

hadi hesapla bakalım hadi.