"içgüdülerimiz olmasa kimse kötü, çıkarlarımız olmasa kimse iyi olmazdi"
emre yılmaz
insanlar kötü ve iyi diye ikiye ayrılmaz. insanlar, kötü ve iyiden mürekkeptir. herkesin içinde hepsi var. oransal dağılım değişiyor sadece. ki o da hububat borsasi gibi, günden güne bile farkeder.
çünkü insan akan bir deredir.
hepimiz birilerinin "saf iyi"si, başka birilerinin "saf kötü"süyüz. kurtardiklarimiz var, mahvettiklerimiz de var.
çok düalizm annecim.
insan arada kötü olmasa, kavramsal olarak iyilik de boşa düşer. sıfır noktasında iyi, artık iyi degildir. sıfırdır.
bir erdem olmaktan çıkar.
tanrı belki insani bilinmekliğini istediği için yaratmış.
ama şeytanı, kesinlikle iyiliğe dair egosundan dolayı yaratmış.
çünkü her şey zittiyla kaimdir dostlar. şeytan olmasaydı tanrı "iyi" olamazdı.
kotuluklerimiz olmasa, iyiliklerimiz olamazdı.
üstelik bu trafikteki 8'de 1 kusurluluk defaultu gibi bisey.
bazen dünya üzerinde kapladigin hacim bile birilerine kötülüktür. her şeyi engellesen, (kasıtsız da olsa) sebep olduğun felaketleri engelleme opsiyonun yok.
bazen sadece kendin olursun, ve birileri "bana bu kötülüğü neden yaptı" diye düşünür senin hakkında...
sen konunun farkında bile değilsindir halbuki
28.11.2019 · 45. sıra
delfina
27.11.2019 01:24 ~ 11:39