geçen sene çıktı almak için bir kırtasiyeye girdim. çıktı alacağım mail atabilir miyim size dedim. amca baştan ayağı süzüp " babana söyle bilgisayar alsın sana, mail falan anlamam ben flasha at getir" dedi. üslup desen yerlerde, surat 5 karış. her hafta düzenli çıktılar aldıracağım kırtasiye arıyordum o sıra zaten. 2 yan dükkanına girdim. oradaki çalışan ile durumu çözdük ve hala öğrencilerimi ona yönlendiririm. her uğradığımda da hoşbeş ederiz. diğer kırtasiye mi? artık öyle bir kırtasiye yok. battı.
Sık geçen başlıklar
beş karış suratla müşteriyi karşılayan esnaf 2
ekşi'de görgünlük hayatta sık sık karşılaşılan müşterinin değerini bilmeyen ya da şahsi sıkıntılarını müşteriye yansıtan esnaftır. "müşteriye saygı duymak, hoş geldin demek, hiç olmazsa gülümsemek bu kadar mı zor?" dedirtir.
ne selamınız alnır ne de "hayırlı işler" demenize karlışılık verilir. "merhaba" deyip mekana girmenize mütevellit gülümsemekten veya hoşgeldiniz demekten çok çok uzak bir yaklaşımla karşılanırsınız. öyle bir tavırları vardır ki insanı burdan alışveriş yaptığına pişman ederler hatta o an öyle bi ruh hali olur ki biraz daha fazla para verip almak istediğiniz şeyi başka yerden satın almayı bile düşünürsünüz. benzer bir olay bir şarküteriden alışveriş yaparken şu şekilde başıma gelmiştir.
-merhaba, hayırlı işler günlük süt kaldı mı ?
+(selamı almaktan uzan, somurtkan esnaf cevabını 2 kelime ile verir) yok kalmadı.
bu sırada tek kelime etmeden berbat yüz ifadesi ile sizden sonra gelen başka müşterisine bakar içerde kalakalırsınız ve " peynirde alacaktım ama bu surata bu esnaflığı çok bile, başka yerden alırım daha iyi" deyip ulu orta kalarak mekandan ayrılırsınız.
geçim zor herkesin bazı sıkıntıları var anlıyorum ama müşterisini "ne geldin amk" yaklaşımı ile karşılayan esnaftansa güler yüzlü davranıp kıymetini bilen esnaf modelini her daim tercih ederim. insan işini sevmese bile müşterisine saygı göstermeli.
ne selamınız alnır ne de "hayırlı işler" demenize karlışılık verilir. "merhaba" deyip mekana girmenize mütevellit gülümsemekten veya hoşgeldiniz demekten çok çok uzak bir yaklaşımla karşılanırsınız. öyle bir tavırları vardır ki insanı burdan alışveriş yaptığına pişman ederler hatta o an öyle bi ruh hali olur ki biraz daha fazla para verip almak istediğiniz şeyi başka yerden satın almayı bile düşünürsünüz. benzer bir olay bir şarküteriden alışveriş yaparken şu şekilde başıma gelmiştir.
-merhaba, hayırlı işler günlük süt kaldı mı ?
+(selamı almaktan uzan, somurtkan esnaf cevabını 2 kelime ile verir) yok kalmadı.
bu sırada tek kelime etmeden berbat yüz ifadesi ile sizden sonra gelen başka müşterisine bakar içerde kalakalırsınız ve " peynirde alacaktım ama bu surata bu esnaflığı çok bile, başka yerden alırım daha iyi" deyip ulu orta kalarak mekandan ayrılırsınız.
geçim zor herkesin bazı sıkıntıları var anlıyorum ama müşterisini "ne geldin amk" yaklaşımı ile karşılayan esnaftansa güler yüzlü davranıp kıymetini bilen esnaf modelini her daim tercih ederim. insan işini sevmese bile müşterisine saygı göstermeli.