Sık geçen başlıklar

bankaların insanları borç sarmalına sokması 2

ekşi'de gör
alma o zaman kredi. olmuyor di mi öyle? asıl sorun başka yerde mi acaba?

4 kişilik ailenin açlık sınırı 14.025 tl
sadece gıda masrafları bu

4 kişilik ailenin yoksulluk sınırı 45.686 tl
gıdaya ek olarak konut, fatura, sağlık, eğitim, giyim vs katınca yani

daha sinema, konser, hobi, seyahat, tatil falan yok bak

bekar bir çalışanın aylık yaşama maliyeti 18.239 tl
bunlar resmi rakamlar

asgari ücret 11.402 tl temmuzdan beri
ve çalışanların yarıdan çoğu asgari ücretle çalışıyor

yani asgari ücretle çalışan bekar bir kişi, yaklaşık 7 bin lira içerde her ay, o da fuzuli harcamalar yapmazsa tabi

yani 2 çocuklu bir ailede sadece baba veya anne çalışıyorsa, aç kalıyorlar

yani hem baba, hem anne çalışıyorsa bile, yoksulluk sınırı denilen, en temel insani ihtiyaçların yarısını bile karşılamaya yetmiyor toplam asgari ücretleri

kimse de buna haşa tövbe estağfurullah isyan etmiyor

e peki nasıl geçiniyor bunca insan? yardımlarla tabi
11 milyonu bulmuş devletten düzenli yardım alan nüfus

bu yardımlar da havadan yağmıyor, birilerinin cebinden çıkıyor
ama sarayda oturanların cebinden değil, yine senin benim cebimizden
yani maaşlı çalışıp, vergisi sigortası eline geçmeden kesilen
veya dürüst, ahlaklı, vergisini ödeyen küçük işletme sahiplerinin cebinden

bankalara gene söv hobi olarak, o ayrı

peki biz neden bu hale geldik? asıl onu sorgulamak gerekmiyor mu?

10-20 sene önce, herkes krediyle ev araba alıyordu mesela, o zamanlar hiç sorun yoktu, herkes gayet mutluydu. şimdi mi sorun oldu bankalar krediler?

ya da o kadar da gitmeye gerek yok, mesela 3 sene önce, herkes et tavuk balık alıyordu kendi çapında, pazardan korkan yoktu

ne oldu bu son bikaç yılda da, eti balığı bırak, sebze meyve alamaz hale geldi insanlar?
ne oldu da evden arabadan vazgeçti, sırf geçinebilmek için kredi alır oldu?

faiz sebep, enflasyon sonuç
ben ekonomistim, bu da benim teorim

eh işte öyle olmuyor, o hurmalar illa ki gelip tırmalıyor
bu nas olayı çıktığında, diploması olan tüm ekonomistler uyardı, yapmayın etmeyin, böyle teori olmaz, bilime aykırı, sonu fena olur dediler

akıl mantık bilim dinlemeyebilirsin, keyfine kalmış
ama sonuçlarını da çekersin

biz de şimdi tüm ülke olarak çekiyoruz
iyi tahminlere göre 2025-2026 gibi düzlüğe çıkacakmışız
hadi bakalım

bu teorilere oy vermediğim halde, ben de çekiyorum, kurunun yanında yaş da yanıyor maalesef
ama oy verenler hiç şikayet etmesin, müstahak
seçime giderken kıtır kıtır, geçime gelince mee olmaz
serbest piyasa ekonomisi işte. kimse, kimseye zorla para vermiyor. gerizekalı değilsen o krediyi almazsın.
insanlar ödemeyeceği krediyi almak zorunda değildir!

edit: acil sağlık durumları hariç