alma o zaman kredi. olmuyor di mi öyle? asıl sorun başka yerde mi acaba?
4 kişilik ailenin açlık sınırı 14.025 tl
sadece gıda masrafları bu
4 kişilik ailenin yoksulluk sınırı 45.686 tl
gıdaya ek olarak konut, fatura, sağlık, eğitim, giyim vs katınca yani
daha sinema, konser, hobi, seyahat, tatil falan yok bak
bekar bir çalışanın aylık yaşama maliyeti 18.239 tl
bunlar resmi rakamlar
asgari ücret 11.402 tl temmuzdan beri
ve çalışanların yarıdan çoğu asgari ücretle çalışıyor
yani asgari ücretle çalışan bekar bir kişi, yaklaşık 7 bin lira içerde her ay, o da fuzuli harcamalar yapmazsa tabi
yani 2 çocuklu bir ailede sadece baba veya anne çalışıyorsa, aç kalıyorlar
yani hem baba, hem anne çalışıyorsa bile, yoksulluk sınırı denilen, en temel insani ihtiyaçların yarısını bile karşılamaya yetmiyor toplam asgari ücretleri
kimse de buna haşa tövbe estağfurullah isyan etmiyor
e peki nasıl geçiniyor bunca insan? yardımlarla tabi
11 milyonu bulmuş devletten düzenli yardım alan nüfus
bu yardımlar da havadan yağmıyor, birilerinin cebinden çıkıyor
ama sarayda oturanların cebinden değil, yine senin benim cebimizden
yani maaşlı çalışıp, vergisi sigortası eline geçmeden kesilen
veya dürüst, ahlaklı, vergisini ödeyen küçük işletme sahiplerinin cebinden
bankalara gene söv hobi olarak, o ayrı
peki biz neden bu hale geldik? asıl onu sorgulamak gerekmiyor mu?
10-20 sene önce, herkes krediyle ev araba alıyordu mesela, o zamanlar hiç sorun yoktu, herkes gayet mutluydu. şimdi mi sorun oldu bankalar krediler?
ya da o kadar da gitmeye gerek yok, mesela 3 sene önce, herkes et tavuk balık alıyordu kendi çapında, pazardan korkan yoktu
ne oldu bu son bikaç yılda da, eti balığı bırak, sebze meyve alamaz hale geldi insanlar?
ne oldu da evden arabadan vazgeçti, sırf geçinebilmek için kredi alır oldu?
faiz sebep, enflasyon sonuç
ben ekonomistim, bu da benim teorim
eh işte öyle olmuyor, o hurmalar illa ki gelip tırmalıyor
bu nas olayı çıktığında, diploması olan tüm ekonomistler uyardı, yapmayın etmeyin, böyle teori olmaz, bilime aykırı, sonu fena olur dediler
akıl mantık bilim dinlemeyebilirsin, keyfine kalmış
ama sonuçlarını da çekersin
biz de şimdi tüm ülke olarak çekiyoruz
iyi tahminlere göre 2025-2026 gibi düzlüğe çıkacakmışız
hadi bakalım
bu teorilere oy vermediğim halde, ben de çekiyorum, kurunun yanında yaş da yanıyor maalesef
ama oy verenler hiç şikayet etmesin, müstahak
seçime giderken kıtır kıtır, geçime gelince mee olmaz
03.12.2023 · 33. sıra
buodiil
02.12.2023 00:34 ~ 00:55