Sık geçen başlıklar

bakanlık müfettişinin temizlikçiden az maaş alması 1

ekşi'de gör
hikaye şöyle başlıyor. öncelikle kamu işçisinin maaşı memurdan her zaman fazlaydı. ama bu kamu işçileri yola asfalt atan tıkanan kanalizasyonunu açan kitlerde elinde alet edevat olan madendelerde çalışan vs. yani yıpranma payı ve hayati tehlikesi olan işlerdi. ayrıca memur bunlarla pek aynı ortamda çalışmazdı. gelelim dönüm noktasına. taşeron firmalardan kamuya torpilliler seçilerek taşeron işçi alımı yapılıyor. 10 sene önce bunlara asgari ücretten ortalama %20 fazla maaş verirlerdi ve hepsi bu işi almak için can atar araya bütün nüfuzlu adamları koyardı. yani bu adamlar bu maaş razıydı. (o dönem en düşük memur maaşı 2.7 asgari ücretti. )ayrıca taşeron olarak çalışırken iş garantileri yoktu. memurun bir dediğini iki etmez işlerini en iyi şekilde yaparlardı. zaten yaptıkları sabah yarım saat erken gelip oda ve masa temizliği yapmak. ardından gün içinde dosya ve çay getir götür yapmak. yanılmıyorsam 2015 gibi bu insanlar hallerinden gayet memnunken mevcut iktidar politik karar alarak tüm taşeronları kadroya alacaklarını açıkladılar.. zaten niye almasınlar ki her biri kendi adamlarıydı. velhasıl hepsi kamu işçisi oldu ve memurla aynı ortamda çalışmaya başlandı. ilk başlarda maaşları pek göze batmıyordu ancak son 5 yılda memura enflasyon oranında zam verilirken bunlara hep enflasyon üstü zam verildi. kamu kurumlarında iş barışı inanılmaz derecede bozuldu. maaşları arttıkça iş yapmaz oldular. bunların ocak haziran maaşı 22 bin tl. bu maaş merkez müdür maaşına denk maaş arkadaşlar. ayrıca memur maaşı 11200. bu çay dağıtan arkadaşların maaşları temmuz aralık döneminde 28-30 arası olacak. memurun maaşı 22 olur mu muallak. eğitimli insan düşmanlığı bu ülkeye yapılmış en büyük kötülüklerdendir. memurun birçoğu maaşım az daha artsada kültürel etkinlik yapabilsem kendimi geliştirebilsem çocuğumu ilave kurslara göndersem derken. bu arkadaşların büyük çoğunluğunun öyle bir derdi yoktur. en büyük derdi arabasına hangi modifiye yapacağıdır. en iyi ihtimalle altın alıp yastık altı yapmaktır. kimse kusura bakmasın ama bunlar gerçekler. bunlar siyasi iktidarın bile isteye yaptığı tercihtir. geçmiş olsun.