Sık geçen başlıklar

bağlaç olan de'yi da'yı ayırmayan sözlük yazarı 1

ekşi'de gör
ilkokul veya ortaokuldan sonra okumamis 50-60 yas ustu amca-teyzelerimiz ayiramayabilir, onlara hicbir itirazim yok, sartlar geregi egitimleri yarida kalmis insanlar sonucta. fakat 11-12 yil okuyan, lise diplomasina sahip bir insanin "de", "ki", "mi" gibi baglac ve edatlari dogru yazamamasi ancak ve ancak geri zekalilik belirtisidir, baska bir sey degil.

bakin mesela "sey" sozcugu de hep ayri yazilir ama ona gelmeye gerek yok, o kadarini yapmak hakikaten egitimli olmayi gerektiriyor, elbette ki zeka/yetenek normal(can egrisi seklinde) dagildiysa insanlarin yarisi ortalamanin altindadir, ve dolayisiyla cogunluktan beklentimiz de buna gore sekillenmelidir. fakat "de" yazabilmek vallahi zor degil, dunyanin en kolay seyi, ve daha da otesi yanlis yazildiginda metnin anlamini bozuyor, okumayi zorlastiriyor. mesela "birsey" veya "bir sey" yazmam arasindaki tek fark imla hatasidir, ne okuyani yanlis yonlendirir, ne metni bozar, sadece benim yeterince bilgili olmadigimi gosterir. ama de da icin bu gecerli degil, onlarin yanlis yaziyorsaniz sadece cahil degil ayni zamanda egitilemez seviyede geri zekali oldugunuz da ortadadir.