Sık geçen başlıklar

ateistler neden iyilik yapar 3

ekşi'de gör
çünkü ateistlerin götü kurtarmak için iyilik yapayım da cennete gireyim gibi bir dertleri yoktur.
ödüllendirilmek için değil, insani olarak iyilik yaparlar.
çünkü üstün bir varlıktan/yaratıcıdan korkup ya da bir mükafat bekleyip iyilik yapmanın orçoluk olduğunu bilirler. iyilik insanın içinden gelir.
dinlerin özü, vaat ve tehdittir. dinî kitaplardaki genel ifade, "şunu şunu yaparsan ya da yapmazsan, şunla şunla ödüllendirileceksin ya da cezalandırılacaksın"dır. yani herhangi bir dine mensup biri, yaptığı veya yapmadığı şeyi, ya ödül almak ya da ceza almamak için yapar veya yapmaz...

oysa inançsız bir insan, bir şeyi, ödülü veya cezayı düşünürek değil, yapmak istediği veya yapmamak istediği için yapar ya da yapmaz...