ateisti geçtim benzer sosyolojiye ve kültüre sahip değilseniz bile evlilik kolay yürümez. hatta iş evliliğe gider mi o da şüpheli. bence insanlar kendi dünya görüşüne uygun bir çevreden evlenmeli. böylelikle o kültür ve gelenek dünyası da anlamlı bağlar üzerinden devam eder. dini inanç, kültürel, sosyolojik, ekonomik ve hatta mümkünse siyasi uyum uzun soluklu ilişkilerde mutluluğu artırır, evliliğin ömrünü uzatır.
Sık geçen başlıklar
ateist biriyle evlenir miydiniz 3
ekşi'de görateist degilse olmaz asil.. sakasi bile kotu.
benim gündemimde bu konular o kadar yok ki 32 yıllık babam agnostik olduğumu yeni öğrendi. ve ben 14-15 yaşımdan beri agnostiğim. sakladığımdan da değil, konuşulmuyor. bizim ailede tanrının varlığı ya da yokluğu konuşulmaz, din konuşulmaz, kimse kimsenin inanç durumunu umursamaz. ailemin evinin kitaplığında dinler tarihi ve tanrı yanılgısı kitapları yan yana duruyor komik bir şekilde. radikal bir ateist tanrıdan en az dinci teyzem kadar çok konuşuyor. sosyal dil kalıpları vardır, örneğin “allah allah” dersin şaşırırken ve üstüne düşünmezsin. buna her defasında richard dawkins'in sol taşağı gibi “heheh tanrı yok ki” diye cevap veren biri beni yorar. böyle olmayan ateistler de var ve onları her yorucu olmayan insan gibi seviyorum. tanrı kavramının altını sürekli çizen insanlar beni yoruyor. kendine inanç durumundan kimlik oluşturan herkes beni yoruyor. her şeyin radikali yoruyor.
siyasal islamcı olmasın yeter.
agnostiklere “ılık ateist” diyen insan da cahildir. onunla da olmaz.
unicornlara inanması tercih sebebidir.*
siyasal islamcı olmasın yeter.
agnostiklere “ılık ateist” diyen insan da cahildir. onunla da olmaz.
unicornlara inanması tercih sebebidir.*