Sık geçen başlıklar

anne sütünü arttırmanın yolları 2

ekşi'de gör
ilk aylarda sütüm yetecek mi, yetmeyecek mi diye korkudan her şeyi yaptım. sonuç olarak anne sütünün yanına %10 mama da vermek zorunda kaldım ve bunun sebebini de artık anladım. en başa dönebilsem her şey bambaşka olurdu. bu nedenle tüm yeni annelere söylemek istediğim şeyler var.

en en en önemlisi, bebeğinizi ilk aylarda sürekli emzirin. emzirmeden süt falan olmuyor. ilk anda insan ne olduğunu şaşırıyor. yeni doğum yapmış, canı acıyor ve sürekli emzirmek zor gelebiliyor ama merak etmeyin her şey düzene giriyor. bazı doktorlar 2 saatte bir diyor ama hayır, bebek her istediğinde emzirmek gerekiyor. 2 saat maksimum süre olmalı. bebeğinizin emzirmediği zamanlarda elektrikli pompa ile sütünüzü sağabilirsiniz.

ayrıca doydu mu, aç kaldı, kaç gr aldı, sarılık mı olacak yoksa gibi boş boş konuşan bir sürü insan oluyor. bunları çevrenizden uzaklaştırın. yardımdan çok zararları dokunuyor. böyle insanlar inanılmaz moral bozuyor, kaygıya ve sütün azalmasına neden oluyor.

bunların dışında yiyip içtiklerimi de yazayım;

su
tahin - tahin helvası
ayva ,kuru incir, kuru kayısı, elmadan yapılmış hoşaf
solgar brewer's yeast
anne çayı ( rezene vs)
kuru dut
hurma
soğan
bulgur
evde kimse olmadan bebekle baş başa kalmak . istediğin odada istediğin pozisyonda bebeği emzirebilmek . evde bir sürü yorum yapan sürekli karşına geçip izleyen , telefonla herkese durumunu raporlayan birileri varsa, yatak odasında hapis bir hayat yaşıyorsanız, o süt biraz zor geliyor. herkese tavsiyedir. kendinize geldiğiniz zaman canınızın sıkıldığını hissediyorsanız milleti evden gönderin.

açık havada yürüyüş, komedi dizileri izlemek de iyi geliyor. yeme içme olayı da kişiden kişiye değişiyor. güzel sağlıklı bir yemeği çok istekli yediğim zaman üretim çok iyi olurdu. özellikle kebap , ciğer, soğan , pilav, lezzetli bir yeşillik salatası veya şerbetli tatlılardan sonra sütümü sapsarı ve her zamankinin iki katı miktarda sağdığımı bilirim.

not: ilk ay meme acısından ve süt gelmediğinden emzirmeyi bırakmayı ciddi ciddi düşünmüştüm. ama sonuç olarak 3 yaşına kadar emzirdim.