Sık geçen başlıklar

almanya otobanları 1

ekşi'de gör
alman otobanları'nın tek olayı yolların güzelliği ve de bazılarında hız sınırı olmaması değildir

güzelliğin ana sebebi, bence almanlardaki über "otoyol kültürü"dür

bakın ben 2002 yazında, hannover'den berlin'e bi kız arkadaşımızın arabasında yolculuk yaptım, yan koltuktaydım

araba bildiğiniz fiat uno, evet şu: (https://arbstorage.mncdn.com/…_17209282_580x435.jpg)

neyse

kız cesur çıktı, yolda hız sınırı da yok, uno'nun son hızı 205 km'ymiş onu da yaşayarak öğrenmiş oldum

kız fırsat buldukça dayıyor 205'e, ki 205'e çıkması baya zaman alıyordu, ama çıkıyordu meret

bakın sol şeritten uno ile 200-205 ile gidiyoruz

kız önümüzde sol şeritte denk gelen mercedes'lere bmw'lere bizden daha yavaşlarsa ve yaklaşıyorsak, ta 200-300 metre mesafeden kısa bi selektör yapıyordu, ve bu bassa 250 rahat görebilecek geçebilecek arabalar hiç direnmeden kompleks yapmadan yol vermemek için gayret göstermeden, usulca usulüyle orta şerite geçip yol verip, biz onları geçince yol müsaitse tekrar sola çıkıp 150-200 arası hızlarla yollarına devam ediyorlardı

hatta bazısı selektör yapmaya gerek bile bırakmadan bizim yaklaştığımızı dikiz aynasından görüp daha gelirken usulca orta şeride geçip yol veriyordu

tabi biz de uno ile arkadan bizden hızlı gelenlere, marka farketmeksizin hemen yol veriyorduk, kız bunu otomatik olarak yapıyordu

hiç sinir stres trip ego vs söz konusu değildi ne bizim arabada ne de yol verip yol aldığımız sürücülerde

böyle bi otoban kültürü var adamlarda ve bu muazzam bi kültür

yoksa bizde türkiye'de de artık çok iyi otoyollar var, ama otoyol kültürü yok maalesef, sanırım bi 50 sene falan da zaman geçmesi lazım bunun oluşması için, ki oluşacağından şüpheliyim

bizde adamdan yol istiyorsun, göt istemişsin gibi tribe giriyor

velhasıl, alman otobanlarını keyifli yapan, bence yüksek yol kalitesi ve bazılarında hız sınırı olmamasından ziyade otoban kültürüdür