1930'lar almanyası...
almanların dünya savaşı tazminatı borçları vardı.
bizim ımf borçlarımız...
almanlar 1929 buhranını yaşadı.
biz 2001 krizini...
almanlar radikal siyasetçi hitler'i seçti.
bizimkiler radikal siyasetçi erdoğan'ı...
ancak ikisi arasında öyle büyük bir fark var ki everest dağı yanında kaldırım taşı kalır.
hitler, alman kültürüne, alman mühendisliğine, almanlığa dair her şeye hayran, kendi ülkesini yüceltme peşinde bir adam.
erdoğan, türk kültürüne, türke ve türklüğe dair her şeye düşman; türkiye sınırlarını değiştirmeyi hedefleyen bop projesinin eşbaşkanı...
almanlar yaşadıkları akıl tutulmasının bedelini 45 sene ikiye bölünmüş bir ülke ve soykırım damgasıyla ödediler.
bizse sanırım soykırıma uğrayarak ve ülke topraklarının bir kısmını kaybederek ödeyeceğiz.
yanılmayı çok istiyorum ama zor.
21.02.2022 · 19. sıra
2651408
20.02.2022 07:22