Sık geçen başlıklar

akdeniz'in akkuyu santrali'ni soğutamayacak olması 2

ekşi'de gör
valla ben uzmanı değilim, yıllardır çalışma arkadaşlığı yaptığım tolga yarman, nükleer enerji konusunda uzman, amerikada santral projelerinde çalışmış kişi olarak demişti ki” akdenizin suyu sıcak verimli çalışmaz, illa olacaksa karadeniz tarafı daha doğru” bir de rahmetli vural altın hoca var, ona da sormuştum piposunu temizlerken benzer cevabı vermişti. nükleer santraller ile bu kadar içli dışlı kişiler bunu demişse vardır bildikleri.
soğutur. ısı ile sıcaklık farklı şeyler.

reaktörden atmanız gereken 100 joule enerji var diyelim. bunu sıcaklığı 25 derece 1 metreküp suyla da atabilirsiniz, 35 derece 1 metreküpten daha çok suyla da. sadece sistemden daha fazla su geçirmeniz gerekir.

mühendisler daha iyi açıklar tabi. köpekbalığı uzmanı bile olan sözlükte bunun da uzmanı çıkar.