Sık geçen başlıklar

akınsoft'un dört ayaklı robotu 2

ekşi'de gör
sabahtan akşama kadar tersine mühendislikle kafayı çizen konyalı sanayicilere selam çaktığım robot.

şimdi arkadaşlar içinizden bazıları bu daha başlangıç, bu adamlar bunu geliştirir falan diyecek, hayır olmayacak. sebebini anlatayım size.. konya 'da eşşek gibi sanayi var, ama kim tasarlıyor, kim hangi ciddi müşteriye ne üretiyor derseniz hiç kimse. bunların tek bir para kazanma yöntemi var ; piyasadaki otomotiv parçalarını satın alıp kesip biçip tersine mühendislikle kopyalamak ve aftermarket olarak dağıtmak. hani sizin aracınıza bir parça lazım oluyor da sanayideki usta diyor ya abi bunun orjinali 1000 lira, yan sanayisi 300 lira, hah işte o 300 lük parçayı bunlar basıyor. sabahtan akşama kadar dünyada ne varsa kopyalıyorlar.

işin daha enteresan bir boyutu var, bunu bilen de azdır. bu konyadaki teşvik kadar ben hayatımda teşvik unsuru görmedim. bu adamlar sıçsa devlet teşviğiyle çekiyor sifonu bakın abartmıyorum. bu akınsoft emin olun bu robot için en az 50 milyon teşvik almıştır. zaten adamların misyonu bu, teşviği alacak kılıfı hazırlamak. sonuç odaklı değil, tamamen para odaklılar.

yani efendim, geçiniz. bu adamlar bir şeyi üretmek için geliştirmek için değil, kısa yoldan para çırpmak için yapar ne yaparsa...
boston dynamics'in 10 yıl önceki robotlarına benziyor.olsun hiç yoktan iyidir diyerek tebrik ediyorum akınsoft'u.