Sık geçen başlıklar

aşıyı reddedip covid'den ölen kadın 2

ekşi'de gör
13.08.2020 ölüm sayısı : 21 (aşısız dönem)

13.08.2021 ölüm sayısı : 157 ( aşılı dönem)

yazılmış ama nedense vaka sayısı yazılmamış;

13.08.2020
1200 kişiden 21 kişi ölmüş. > ölüm oranı %1,75
13.08.2021
21000 kişiden 157 kişi ölmüş. > ölüm oranı %0,75

edit: tüm tantana %1 için mi diye mesajlar geliyor basit bir matematik hesabı ile farkı anlatmak istedim;
1. durumda 10.000 kişiden 175 kişi ölürken,
2. durumda 10.000 kişiden 75 kişi ölmüş.
gördüğünüz gibi aşısız dönem de aşılıya göre 2.5 kat ölüm olmuş.
doğal seleksiyon diyebiliriz.

bazı dallamalar görüyorum

aşı olup fenalaşan insan haberi görünce "aşı öldürüyor, aşı zararlı" diyen

covid nedeniyle hayatını kaybeden insan haberi görünce "başka bi hastalığı olmalı, ne belli covidden öldüğü?" diyen

bi bitin be amına koyayım, bitin.