gerizekalılıktır. tek bir ppi tüm sorunlarınızı 22-26 saat arası çözer. bir ppi, geri döşümsüz bir şekilde asit salınımını inhibe eder. yeni asit salınımı ancak etki süresi bitince ortaya çıkar. bu kadar anti asit kullanmak elektrolit dengesizliği de yapar, yapmayın. ya da yapın.
Sık geçen başlıklar
8 talcid 4 metsil 3 rennie'ye rağmen ekşiyen mide 2
ekşi'de göryıllar önce tamamen iyileşmiş biri olarak benim çözümüm : düşük karbonhidratlı diyet ve asitli gıdalar. ne alaka diyenlere :
ben 5 yıldan fazla süre lansor kullandım. rennie, talcid gibileri hiç bir işe yaramıyordu. bir süre sonra lansor bile tam yeterli gelmemeye başladı. sabah kalkıp tamamen boş mide üzerine su içsem (o kadar boş ki soğuk suyun midey inme sesini duyuyordum) mide asidi boğazıma kara gelip beni acıya boğuyordu.
sonra biraz kilo veririm diye karatay diyeti yapayım dedim. malum ketojenik diyet olmasa bile alınan karbonhidrat düşük ve hele şeker ekmek ve işlenmiş karbonhidrat yok. toplamda 3 gün içinde mide yanması sorunum bitti. ben ilaçları bırakıp kurtuldum, aradan yıllar geçti. aynısını yapamayan bir arkadaşım hala lansor kullanıyor.
sebebini o zamanlar bilmiyordum ama zamanla öğrendim. mide yanması olan kişilerin çok azı hariç, midelerinin yanma sebebi asit fazlalığı değil asit azlığı. yeterli asit olmazsa mide kapakçığı "aşağıda sindirim yapılmıyor" diye kapanmaz, tüm o asit boğazınıza kaçar. eğer bol karbonhidrat yiyorsan sorun daha da büyüyor.
hatta bazısına bu uyurken olur, boğazı asitten tahriş olur ve sigara içmese bile her sabah boğazında aşırı bir balgam olur ve bu garip balgamı hiç bir ilaç kesmez. zira bedeni tahriş olan boğazı tamir için mukus salgılamaktadır. sen bir de asidi azaltacak "proton pompası inhibitörü" türünden ilaç kullanırsan sindirim iyice ayvayı yer. mineralleri düzgün sindiremediğinden vücut mineral alamaz ve sürüyle yeni hastalığın olur.
eğer mide asidi gerçekten az olan azınlıkta iseniz elbette asit önleyiciler işinize yarayacak. ama bu dertten uzun süredir ıstırap çekiyorsanız, karatay diyeti veya ketojenik diyet(daha da etkili) deneyin. bir de salatalara sirke ekleyin. çok değil, tam uyarsanız 3-4 gün deneyin göreceksiniz sonucunu.
eğer diyet deneyemiyorsanız, mide asit seviyenizi ölçecek bir doktor bulun. asit test yapılıp da yüksek çıkıyorsa, ne ala, ilaca devam edersiniz. ancak doktorların çoğu bunu gerçekten ölçmeden, size asit önleyiciyi dayayacaktır.
maalesef bir çok kişinin ihtiyacı olan şey daha fazla asit. sulandırıp sirke içerek iyileşen insanlar var. çok ters geliyor ama gerçek. burada "kilo verdim düzeldi" diyenlerin midesi de yaptıkları diyet yüzünden düzeliyor, verilen kilodan dolayı değil.
ben 5 yıldan fazla süre lansor kullandım. rennie, talcid gibileri hiç bir işe yaramıyordu. bir süre sonra lansor bile tam yeterli gelmemeye başladı. sabah kalkıp tamamen boş mide üzerine su içsem (o kadar boş ki soğuk suyun midey inme sesini duyuyordum) mide asidi boğazıma kara gelip beni acıya boğuyordu.
sonra biraz kilo veririm diye karatay diyeti yapayım dedim. malum ketojenik diyet olmasa bile alınan karbonhidrat düşük ve hele şeker ekmek ve işlenmiş karbonhidrat yok. toplamda 3 gün içinde mide yanması sorunum bitti. ben ilaçları bırakıp kurtuldum, aradan yıllar geçti. aynısını yapamayan bir arkadaşım hala lansor kullanıyor.
sebebini o zamanlar bilmiyordum ama zamanla öğrendim. mide yanması olan kişilerin çok azı hariç, midelerinin yanma sebebi asit fazlalığı değil asit azlığı. yeterli asit olmazsa mide kapakçığı "aşağıda sindirim yapılmıyor" diye kapanmaz, tüm o asit boğazınıza kaçar. eğer bol karbonhidrat yiyorsan sorun daha da büyüyor.
hatta bazısına bu uyurken olur, boğazı asitten tahriş olur ve sigara içmese bile her sabah boğazında aşırı bir balgam olur ve bu garip balgamı hiç bir ilaç kesmez. zira bedeni tahriş olan boğazı tamir için mukus salgılamaktadır. sen bir de asidi azaltacak "proton pompası inhibitörü" türünden ilaç kullanırsan sindirim iyice ayvayı yer. mineralleri düzgün sindiremediğinden vücut mineral alamaz ve sürüyle yeni hastalığın olur.
eğer mide asidi gerçekten az olan azınlıkta iseniz elbette asit önleyiciler işinize yarayacak. ama bu dertten uzun süredir ıstırap çekiyorsanız, karatay diyeti veya ketojenik diyet(daha da etkili) deneyin. bir de salatalara sirke ekleyin. çok değil, tam uyarsanız 3-4 gün deneyin göreceksiniz sonucunu.
eğer diyet deneyemiyorsanız, mide asit seviyenizi ölçecek bir doktor bulun. asit test yapılıp da yüksek çıkıyorsa, ne ala, ilaca devam edersiniz. ancak doktorların çoğu bunu gerçekten ölçmeden, size asit önleyiciyi dayayacaktır.
maalesef bir çok kişinin ihtiyacı olan şey daha fazla asit. sulandırıp sirke içerek iyileşen insanlar var. çok ters geliyor ama gerçek. burada "kilo verdim düzeldi" diyenlerin midesi de yaptıkları diyet yüzünden düzeliyor, verilen kilodan dolayı değil.