günlük hayatımda sıklıkla tartıştığımız bir şey var. bir hakem 10 kusurlu hareketin şiddetini yorumlayamaz. kuralda hareketin şiddeti yer almaz. bu pozisyonda rodrigez formasından çekildi diye mi düştü? hayır zaten attı kendini yere. ama formadan çekip düşürmek değil ki yasak olan. formadan çekmek yasak. açık açık yazıyor kuralda. bu pozisyon net penaltıdır. her şey bir yana art niyetli bir harekettir ki ceza şarttır.
erman toroğlu başta olmak üzere bir dünya işsiz hakem eskisi “penaltı gibi penaltı” diye bir kavram icat ettiler. beyefendilere göre kol bacak kırılacak ki öyle verilecek penaltı. kardeşim kuralda öyle bir şey yok. formadan çekmek fauldür. bu kadar.
not: bjk
30.09.2018 · 48. sıra
4mpermetre
29.09.2018 01:27