Sık geçen başlıklar

25 mart 2023 rte'nin diplomasının paylaşılması 2

ekşi'de gör
maalesef yine olmadı, hiç ikna edici olmayan bir takım belgenin paylaşılmasıdır.
https://twitter.com/…cek/status/1639580712289415168
"fahrettin altun, erdoğan'ın diplomasının noter onaylı örneğini paylaştı. diploma 1981 yılı şubat ayında prof. dr. ömer faruk batırel tarafından imzalanmış gözüküyor. fakat ömer faruk batırel 1982 yılında profesör unvanını kazandı."
görsel görsel
https://ikf.marmara.edu.tr/fakulte/dekanlarimiz/
mezuniyet tarihi şubat 1981. bu diplomanın hazırlanma tarihi ne? ayrıca belirtilmediğine göre o yıl içinde olmalı. gerçi çok yeni görünüyor, üstündeki ismi görmesem 2000'lerden sonra derdim. dizayn ve tarz olarak 2005 sonrası gibi duruyor. oysa rahmetli ömer faruk batırel 1982-92 arası dekandı, o zamanlar yoktu böyle diploma kağıtları. hakkaten, ne bu diplomanın basım tarihi?

tahmin ettiğim gibi, benzer dönemden başka mezunlar marmara üniversitesi diplomalarını paylaşıyor, haliyle, 80'lerin, 90'ların dizaynlarıyla. paylaşılan fotokopi ise fazlaca modern bir tarzda.
https://twitter.com/…yil/status/1639638149600034816 görsel

fahrettin'in paylaştığı diploma nüshasının üstünde 15. noterin 2014 tarihli kaşesi var, hatta toplam 4 mührü var. 15. noter görmüş mü diplomanın orijinalini? galiba bu ilk nüsha da değil, bi de 12. noterin mührü var, bunlardan bazıları siyah beyaz. yani nüshanın, nüshasının nüshası.
https://www.diken.com.tr/…ayan-notere-uyari-cezasi/

hatta daha önce paylaşılan geçici mezuniyet belgesi numarası 440-677 iken, marmara üniversitesinin dün paylaştığı numara 440-687. kaç kere veriliyor bu geçici mezuniyet belgesi?
https://twitter.com/…ber/status/1639584360138432517
görsel görsel

bu da mezuniyet defteri. rte'nin mezuniyet sayfasındaki iki öğrencinin de çift soyadı var (züleyha özbayraç şerifoğlu, şengün ungan köksal). oysa kadınların çift soyisim alması çok yeni bi akım, demek 81'de mezun defteri öyle yazılmış... vay be, 1956 doğumlu kullanıyor çift soyadını, kadındaki vizyona bak.
üstelik bu belge bilgisayar çıktısı değil, daktiloyla yazılmış. gençler, içinizde daha önce daktilo görmüş olan var mı? ya da bu mezun defteri öyle bi tarihte yazılmış ki kadınlar hep çift soyadıyla geçiyor, ama üniversitelerde hala daktilo kullanılıyor. napak kanka, inanak mı?
görsel görsel

millet kaçın kurası, diplomanın dizaynında bile gariplikler bulunmuş
görsel

bi de şöyle bi iddia var:
https://www.youtube.com/watch?v=cdlfh41nwk8

sonradan uydurmaya çalışınca böyle oluyor galiba. bi işiniz de düzgün olsun. vitaminsiz göbbels'in grubu daha göçük altında binlerce kişi can çekişirken asrın felaketi diye propaganda sayfası hazırlamış, onda da satın aldıkları yüksek takipçili hesaptan asmr videolarını silmeyi unutmuşlardı. bunların ilk basiretsizliği değil.

sahte diplomadan daha kritik problem, zaten anayasaya göre 3. kez cumhurbaşkanı olamıyor. nereye aday? bunu normalleştirmeyin.

not: arkadaşlar kendi gözlemim değil bunlar, twitter'dan bulduğum bilgiler. onun dışında bir sürü yazardan yorum geldi, onları ekledim sağolsunlar. yani kolektif bir çaba, ben sadece buraya yazan kişiyim.

son olarak, iddiayla doğrudan alakalı değil ama bunu paylaşmak istedim. rende binasının iq ortalaması hakkında bi fikir versin.
iki hafta önce mağduriyet şenlikleri kapsamında, giyim reklamlarından çalınmış bir profil fotoğrafıyla bir hesap, tesettürlü olduğu için işe alınmadığını iddia eden bir tweet attı. 36bin kişi beğenmiş. hedef kitlelerinin çok zeki olmadığını biliyoruz, sorun yok.
https://twitter.com/…ia_/status/1635381890013356033 görsel görsel
fakat bu photosoplu whatsapp yazışmalarını yapan eleman pek de işinin ehli olmadığı için (akp hiçbir konuda işi ehline vermez, kesin ya birinin tanıdığıdır ya birinin yeğeni), gelen giden mesaj saatleri tutmuyor.
https://twitter.com/…r1a/status/1635807235006775297 görsel
üstelik photoshop yaparken bazı yerleri silmeyi unutmuş.
https://twitter.com/…tes/status/1635675988381118466 görsel
bunu telafi etmeye çalışırken attığı ikinci görselde de fotoğrafın beyaz köşelerini silmeyi unutmuş.
https://twitter.com/…ia_/status/1635780833842798597 görsel görsel

bi de tabii şey var, chp'li gibi düşünüp chp seçmeni taklidi yaparken "laik takılmak" diye bir terim bulmuşlar. insan gerçekten hayret ediyor.
https://twitter.com/…pan/status/1635989529814265856

özetle, böyle adamlarla muhatabız. biz kahvaltı sofrasında bunları bulabiliyorsak bu işin uzmanıyla bi hukukçu otursa yarım saatte neler bulur bu fahrettin'in paylaştığı belgelerde!