Sık geçen başlıklar

21 ekim 2021 para politikası kurulu toplantısı 3

ekşi'de gör
faiz indirimiyle göze aldıkları marjı başkan yardımcılarını kovarak harcadılar. bunun üzerine kamuoyunda aşırı bir kur baskısı oluştu. kılıçdaroğlu da tcmb'yi basınca bu ay faiz indirme ihtimalleri çok düştü. bugünkü düşüşün sebebi olarak da ensesi kalın arkadaşların tüyoyu alıp kâr satışı yapmaları deniyor.

aslında planları bu ay ikinci kez 100bp faiz indirip kurun en fazla 9 lirayı kırmasıydı. fakat kur durmadı ve daha faiz indirmeden 9,37'ye kadar geldi. bu ay pas geçerler. gidişata göre eğer 10 liraya yaklaşmazsa yıl sonuna kadar bir indirim daha gelebilir. yaklaşırsa gelmez. bu saatten sonra 10 lira psikolojik sınırını geçemezler. yemez.

lan daha birkaç hafta önce 8'in altına gelir mi, 8,50'yi kırar mı diye konuşurken şu an 10'u kırar mı diye konuşuyoruz. ibretlik. (bkz: onlar konuşur ak parti yapar)

edit: arkadaşlar bunlar niyeti bozmuş. çok yazık. oyları hızla düşüyor diye vatandaştan intikam alıyorlar, başka hiçbir açıklaması yok. salaklık bizde ki hâlâ ekonomik çerçevede tahmin yapmaya çalışıyoruz. geçmiş olsun. çok kötü günler bizleri bekliyor.
yıllardır çevreme söylediğim bir şey var; tv'de gördüğünüz arap şeyhleri, iranlı mollalar vs... bizi yönetenlerden sadece görünüş olarak farklılar. takım elbise giydirilmiş bedeviler yani! bu adamlara faiz, enflasyon, deflasyon, stagflasyon anlatamazsın... arap şeyhleri, ülkelerini peşkeş çektikleri sürece gökten para yağdığını gördü, bunlar da aynı şekilde olacağını düşündüler. olayın başı-sonu bu! bu kadar zekaları, becerileri, görüleri...

oturup faiz, kur vs konuşmanın anlamı yok. dışarda; avrupa'nın en varoş, kalitesiz evlerini en pahalı şekilde satmayı bekleyen müteahhit ordusu var. zaten faiz indirimini onlar için yaptıklarını şahap ağzından kaçırmıştı geçen sefer! tüm siyasi tezgah inşaat düzeyinde, onlar ayakta kaldığı sürece milyonlarca insanın açlıktan ölmesini bile umursamazlar. ülke insanı hakkını savunmadan teslim etti. artık bostan korkuluğundan farksızsınız! her şeyi kanıksayarak yaşamayı alışkanlık haline getirmiş bir topluluğa müstehaktır...
madem faiz sebep enflasyon neticedir, indir abicim şöyle en az 500 baz puan. görelim sebebi sonucu.
ne diye bu işkence?
hadiiii.
hadiiii!