koskoca bir ülke, işçi, memur, beyaz yakalı yani maaşlı çalışanlar olarak esnafı, tüccarı doyurmaya çalışıyormuşuz gibi geliyor bu zamlar yüzünden.
Sık geçen başlıklar
2023 yılı zam çılgınlığı 2
ekşi'de gör(bkz: herkesin birbirini silkmeye çalıştığı ülke)
dolar aylardır aynı yerinde, benzin desen 28 liralardan buralara gelmiş, enerji desen tüketiciye en son ne zaman girdiyse o, işçi ücretleri desen üretim maliyetindeki payı 15%den 10%lara düştü.
bunlarda oluşan artışları gecesinde fiyata yansıtıp sokuyorlar zaten, öyle zamana yayılan, stoğa bağlı bir durum da yok.
eee mnkoyiim??? her hafta etiket, fiyat güncellenecek ne oluyor siktiğimin yerinde? girdi kalemleri ortada, bu kalemlerin fiyatı ve üretimdeki payları da ortada. nasıl oluyor lan?
şöyle oluyor. kimse kâr marjından feragat etmiyor. hatta feragatı bırak, daha çok koyup parasını kazanıyor. ağlayanların hepsi son tüketici.
bakmayın elektrik şu oldu diyen cafeciye, doğalgaz bu oldu diyen dürümcüye. mavi/ beyaz yakalı ve bir kısım çiftçi dışında herkesin çorbası kaynıyor, herkesin akarı yerinde.
edit: sanırım özellikle yazmak lazım: enflasyonun faturasını kim ödüyor kardeşim? kime girdi bu hesap? mevzu bu.
dolar aylardır aynı yerinde, benzin desen 28 liralardan buralara gelmiş, enerji desen tüketiciye en son ne zaman girdiyse o, işçi ücretleri desen üretim maliyetindeki payı 15%den 10%lara düştü.
bunlarda oluşan artışları gecesinde fiyata yansıtıp sokuyorlar zaten, öyle zamana yayılan, stoğa bağlı bir durum da yok.
eee mnkoyiim??? her hafta etiket, fiyat güncellenecek ne oluyor siktiğimin yerinde? girdi kalemleri ortada, bu kalemlerin fiyatı ve üretimdeki payları da ortada. nasıl oluyor lan?
şöyle oluyor. kimse kâr marjından feragat etmiyor. hatta feragatı bırak, daha çok koyup parasını kazanıyor. ağlayanların hepsi son tüketici.
bakmayın elektrik şu oldu diyen cafeciye, doğalgaz bu oldu diyen dürümcüye. mavi/ beyaz yakalı ve bir kısım çiftçi dışında herkesin çorbası kaynıyor, herkesin akarı yerinde.
edit: sanırım özellikle yazmak lazım: enflasyonun faturasını kim ödüyor kardeşim? kime girdi bu hesap? mevzu bu.