4237 tl. kolamı cipsimi aldım bekliyorum..
Sık geçen başlıklar
2022 asgari ücret tahmin yarışması 7
ekşi'de görankete katılanların çoğunluğu orp çocukları işverenler ...,3500 'ün üstü olursa işveren batarmış ,döviz tekrardan fırlarmış, işten çıkartmalar olurmuş. olsun lan ,olsun amk. işçi zaten ser sefil ,sizde beter olun amk evlatları.
iş görüşmelerinde önümüzdeki bir ayın asgari ücret zammını tahmin edip ... zaten asgari ücret şu olacak yol parasıda içinde deyip mülakatlarda asgari ucret uzerinden pazarlık yapan şerefsiz patronlar,yalaka ikcilar var . hepimizin ülke olarak allah belamizi verdi . vermeyede devam eder ınşaallah
iş görüşmelerinde önümüzdeki bir ayın asgari ücret zammını tahmin edip ... zaten asgari ücret şu olacak yol parasıda içinde deyip mülakatlarda asgari ucret uzerinden pazarlık yapan şerefsiz patronlar,yalaka ikcilar var . hepimizin ülke olarak allah belamizi verdi . vermeyede devam eder ınşaallah
benim teorim;
gayet yüksek yüksek oranda bir zam yapılır. fakat hemen sonrasında döviz kurları alır başını gider. yapılan zamlar kuş olur. millet homurdanmaya başladığında ise malum şahıs “daha yeni şu kadar zam yaptık, işçimizi enflasyona ezdirmedik” tarzı bir açıklama yapar.
istiklal marşı.
kapanış.
gayet yüksek yüksek oranda bir zam yapılır. fakat hemen sonrasında döviz kurları alır başını gider. yapılan zamlar kuş olur. millet homurdanmaya başladığında ise malum şahıs “daha yeni şu kadar zam yaptık, işçimizi enflasyona ezdirmedik” tarzı bir açıklama yapar.
istiklal marşı.
kapanış.
emekli ücretlerini unutuyor herkes, 10 milyon emekli var bunların büyük çoğunluğu suanki asgari ücret altında maaş alıyor ve zamları resmi enflasyon oranına göre yapılıyor, refah payı eklenmiyor.
ortalama emekliye 300 tl zam gelecek resmi verilere göre maaşı 2600 olan işçi emeklisi 2900 alacak.
asgari ücrete enflasyon+üzerinde verdik payı ile beraber 700-800 tl zam gelecek.
asgari ücret 3600, işçi emeklisi 2900
3 yıl önce asgari ücret işçi emeklisi ile aynıydı şuan fark çok ciddi şekilde açılıyor.
emekli ücreti de asgari ücret de insanlık dışı bir hal aldı. 1 yılda yarısı eridi.
emekli maaşlarına düzeltme yapmadan asgari ücreti 4000 yapsalar bile korkunç bir toplumsal çöküşle karşılaşmamız için aylar değil haftalar kaldı.
asgari ücreti düşük tutup emekliye de standart uygulamayı yapsalar yine bir çöküş.
asgari ücret ve emekli maaşını enflasyon üzerinde arttirsalar piyasalara güven vermedikleri için ek bir enflasyon krizi daha patlayacak değil 3 ayda 2 haftada maaş eriyecek sonuç yine toplumsal çöküş.
vallahi her halükarda suanki zihniyet ile toplumsal çöküş gidiyoruz gibi....
ortalama emekliye 300 tl zam gelecek resmi verilere göre maaşı 2600 olan işçi emeklisi 2900 alacak.
asgari ücrete enflasyon+üzerinde verdik payı ile beraber 700-800 tl zam gelecek.
asgari ücret 3600, işçi emeklisi 2900
3 yıl önce asgari ücret işçi emeklisi ile aynıydı şuan fark çok ciddi şekilde açılıyor.
emekli ücreti de asgari ücret de insanlık dışı bir hal aldı. 1 yılda yarısı eridi.
emekli maaşlarına düzeltme yapmadan asgari ücreti 4000 yapsalar bile korkunç bir toplumsal çöküşle karşılaşmamız için aylar değil haftalar kaldı.
asgari ücreti düşük tutup emekliye de standart uygulamayı yapsalar yine bir çöküş.
asgari ücret ve emekli maaşını enflasyon üzerinde arttirsalar piyasalara güven vermedikleri için ek bir enflasyon krizi daha patlayacak değil 3 ayda 2 haftada maaş eriyecek sonuç yine toplumsal çöküş.
vallahi her halükarda suanki zihniyet ile toplumsal çöküş gidiyoruz gibi....
insanlar asgari ücret alanlara maaşın devlet tarafından verildiğini düşünüyor herhalde ki bu kadar cesur tahminlerde bulunuyorlar.
işverenler için ürün tedariklerinde zaten yeterince fiyat artışı mevcut. doğal gaz, elektrik, benzin, kira vb. kalemlerde gerçekleşen astronomik artışlar sayesinde maliyetleri uçmuş vaziyette. bir de üstüne işçi ücretlerinde yüzde 50'ye yakın bir artış ya dükkanı kapatmalarına ya da sundukları hizmetin fiyatının 2 katına çıkmasına yol açar. bu 3-5 firmanın karşılaşacağı bir sorun değil. çalışanların yüzde 50'sinden fazlasının asgari ücretle çalıştığı bir ülkedeyiz.
tabi ki açlık sınırının altında asgari ücret olması büyük bir rezillik. ancak bunun çözümü sürekli asgari ücrete yüksek oranda artış getirmek değil. bir işe yaramadığını yıllardır görüyoruz. alım gücü her sene daha da azalıyor.
türkiye'de ekonominin düzelmesinin tek formülü iktidar değişimi. o da kesin bir çözüm sağlamayacaktır ancak işe yaramayacağı kesin olan mevcut iktidarın politikalarına kıyasla her türlü tercih edilir.
işverenler için ürün tedariklerinde zaten yeterince fiyat artışı mevcut. doğal gaz, elektrik, benzin, kira vb. kalemlerde gerçekleşen astronomik artışlar sayesinde maliyetleri uçmuş vaziyette. bir de üstüne işçi ücretlerinde yüzde 50'ye yakın bir artış ya dükkanı kapatmalarına ya da sundukları hizmetin fiyatının 2 katına çıkmasına yol açar. bu 3-5 firmanın karşılaşacağı bir sorun değil. çalışanların yüzde 50'sinden fazlasının asgari ücretle çalıştığı bir ülkedeyiz.
tabi ki açlık sınırının altında asgari ücret olması büyük bir rezillik. ancak bunun çözümü sürekli asgari ücrete yüksek oranda artış getirmek değil. bir işe yaramadığını yıllardır görüyoruz. alım gücü her sene daha da azalıyor.
türkiye'de ekonominin düzelmesinin tek formülü iktidar değişimi. o da kesin bir çözüm sağlamayacaktır ancak işe yaramayacağı kesin olan mevcut iktidarın politikalarına kıyasla her türlü tercih edilir.
belirlendiği gün 280 dolar
ilk maaşlar alındığında 240 dolar
2022 sonunda 150 dolar
olur da geberirse %40 ekleyin.
ilk maaşlar alındığında 240 dolar
2022 sonunda 150 dolar
olur da geberirse %40 ekleyin.
hükümet ekonomiden vazgeçeli çok oldu. 4.000 olsa bile şaşırtmaz artık.