Sık geçen başlıklar

2021 eurovision şarkı yarışması 5

ekşi'de gör
bu sene hayatımızın her noktasına burun sokulmuş olmasından ötürü geliştirdiğim protestlikle size neyi beğenmeniz gerektiğini söyleyecek değilim, hatta bahis sıralamalarından bile bahsetmeyeceğim ama çıkış sırasına göre bazı hikayeleri yazmak istedim:

1- güney kıbrıs: el diablo isimli şarkı lady gaga'nın bad romance'ine benzetiliyor ve adı nedeniyle sürekli memleketlerinin ortodokslarından tepki görüyor.

2- arnavutluk: kadın mankenmiş.

3- israil: set me free'nin pandemi ve lockdown meselesiyle ilgili olduğu iddiaları var. eden'in kavrukluğu etiyopyalığından geliyor, şarkının sonlarına doğru whistle note denilen çok yüksek sesi var, o dikkat çekici.

4- belçika: hooverphonic baya kariyerli bir grup. mad about you şarkısı özellikle hafızalara kazınmış. vokalistleri sürekli değişiyor, geçen sene iptal edilen yarışmada daha genç tıfıl biri vardı, bu sene eski vokalistleri geike var. şarkı "yanımda yatıyorsun, nereye saklanacağımı bilemedim, yanlış yerdesin, johnny cash tişörtümü giymeden git" diyor.

5-rusya: manizha tacik asıllı, bu sene rusya'nın sjwlere göz kırpmak istemesi nedeniyle seçildiğine yemin edebilirim. rus kadını şöyle güçlü, böyle güçlü diyor; rus adamlar da 'e iyi tamam da sen rus değilsin, ayrıca şarkın kötü" diyor, bu da batı basınına "ama beni memleketimde sevmediler, esmerim diye hor gördüler" diye konuşuyor. kimse de ona, madem sevmediler neden seçtiler demiyor.

6-malta: destiny chukunyere kardeşimiz, daha önce junior eurovision'u kazanmış. şimdi de juniorlıktan pek çıkmış sayılmaz, 18 yaşında ve aşağı yukarı "düşsün chukun yere" anlamına gelen bir şarkıyla aramıza katılıyor. iyi söylüyor ama şarkının mesajı ve fiziksel olarak israil adına 2018'de kazanan netta'yla karşılaştırılmaktan pek kurtulamadı gibi. geçen seneki şarkısında böyle bir karşılaştırma yapmak mümkün değildi ve daha karizmatik gözüküyordu açıkçası.

7-portekiz: biz ailecek portekiz'i her sene aynı insanın farklı kılıklarda temsil ettiğine inanmaya başladık.

8-sırbistan: hurricane isimli destiny's child görünümlü gruptaki sanja vucic 2016'da jamala kazanırken 18. olmuştu. açıkçası tüm deneyimi en çok eğlenerek yaşayan insanlarmış gibi gözüküyorlar. şarkı loco loco, "seni çıldırtırım, aklını başından alırım" diyor. malta'nın tersi gibi düşünün.

9-ingiltere: james newman abi sevimli sevimli, "aşkımızı küllerinden doğuracağız" diyor. aslında bakarsanız bbc'nin son yıllarda gönderdiği en kaliteli işlerden ama bu sene yarışma çıtayı baya yükseltti. şarkısının söz-müzik yazarı da kendisi. geçen sene yarışma iptal olduğunda yapılan belgeselde onun için çok içlenmiştim: https://youtu.be/fk9rjja7eiy

10-yunanistan: stefania güzel kız. hollanda melezi, bir kaç sene önce hollanda'yı junior eurovision'da da temsil etmiş. bu sene kıbrıs dışında bir de hollanda'dan 12, hatta 24 puanı garanti yani. şarkı dua lipa'nın başlattığı 80ler nostaljisi akımından etkilendiğini gizlemiyor bile, şovda bolbol yeşil ekran kullanıyorlar.

11-isviçre: gjon muharremaj, yani türkçesiyle can muharrem aslında arnavut. "tüm evren" isimli şarkısının özel bir anlamı vardı, zorlukları beraber aşma teması diyordu ama unuttum açıkçası. zanaatine odaklanmış durumdayım. şarkının prodüktörü 2019'u kazanan arcade'inkiyle aynı, o yüzden bir ara benzetildi ama piyanonun başından kalkıp ayakta durma ilüzyonuyla tüm işitsel benzerlikleri yok etti, evet.

12-izlanda: netflix'in filminde olduğu gibi izlanda kazanmasın da ülke borç batağına düşmesin isteyen güçler var gibi, yoksa başlarına gelenleri açıklayamayız. geçen sene açık ara favoriyken ve ünü eurovision sınırlarını bile aşmışken, bir anda covid movid her şey iptal olmuştu. bu sene de provalarda bir iki boy gösterdikten sonra grup üyelerinden ikisi covid oldu, ve semptom da göstermemelerine rağmen grupça öyle sen ben gibi ev ortamından, hatta daha kötüsü otel ortamından izleyecekler aksiyonu. ama bugün "bizim için üzüldüğünüzü söylemeyi bırakırsanız daha çok yardımcı olacak" demelerinden de anlıyoruz ki üzülmek yerine sadece destekliyoruz, eurovision'un resmi uygulamasını indirip sanal alkışlar gönderiyoruz. zaten prova görüntüleri kullanılacağı için görsel olarak bir şey fark etmeyecek bize.
geçen sene şarkıyı yeni doğan bebesine ithafen yazmıştı, bu sene de 10 senelik ilişkilerini konu alıyor, sahnedeki kadınlardan kızıl olan eşi, karnında da ikinci çocukları var!

13- ispanya: 2020'de babaannesini ve babasını kaybeden blas, bu şarkıyı onların anısına ve bu kayıpların acısını iyileştirmek için yazmış.

14-moldova: bilen bilir rusya ve balkanların ünlü ismi philip kirkorov'la çalışıyor natalie. 2006'da bir projeye kadın vokalist olarak dahil edilip eurovision sahnesine çıkmış ve o günden beri, yani 15 yıldır kendi projesiyle gelebilmek için didiniyormuş. bir de röportajında şunu anlatırken çok sevdim: geçen sene "prison"dı şarkısının adı, sonra hapishane gibi bir yıl geçirdik dünya'cak, bu sene tamamen aksi yöne gitmiş ve şeker gibi bir dünya için şeker diye şarkı yapmış.

15-almanya: "nefret etmiyorum, sadece üzgün hissediyorum. o orta parmağın dönüp dolaşıp sana gelir, valla üzülmem" isimli şarkısından nefret mi etseniz, etmese misiniz bilemiyorsunuz. zaten "sinir bozucu" yazan kolyesiyle amacının bu karmaşa olduğunu o da itiraf ediyor.

16- finlandiya: bir orta parmaklı şarkıdan diğer orta parmaklı şarkıya geçiş yapıyoruz. bu abiler de pandemi nedeniyle turneleri iptal olunca, adrenalin ihtiyaçları için eurovision'a katılmayı uygun görmüşler. ulusal finallerde finliler uzun zaman sonra gördükleri ilk rock şarkıya deli gibi oy yağdırarak seçti onları. bizi karanlık tarafa, 27ler kulübüne, yaşlanmamaya davet ediyorlar. ergenken bir başka finli grup olan him'e "baby join me in deaaath" diye eşlik etmişlikleri var galiba onların da benim gibi.

17-bulgaristan: 1997 doğumlu kız, 23 yaşında ve "büyümek yaşlanmaktır, yaşlanmak büyümektir" diye tespit kasıyor. babasına als teşhisi konulmuş, onunla ilişkilendiriyor vs ama işte 2017'de portekiz "kalp nakli olcam" diye diye kazandığından beri böyle hikayelere prim vermiyorum. vaktiniz olduğunda geçen seneki şarkısını dinleyebilirsiniz, tears getting sober daha umut verici bir emo balladıydı.

18- litvanya: bu grup iki sene üst üste ulusal finalleri açık ara farkla kazanıp katılma hakkı elde ettiler ve başbakanları özel destek verdi gelmeden önce. litvanya'nın 2006'da aldığı en iyi derece olan 6.lığı geçmeyi umuyorlar. "evi diskotek yapabilirim, dans edebilirim" gibi sözleri olan, yalnızlığımızda eğlenme şarkısı. sarı ceketinin dikişsizliğini seviyorum yayınlandığından beri, evet. müsait olduğunuzda geçen seneki şarkıları on fireı da dinlemenizi tavsiye ederim.

19-ukrayna: çernobil temalı bu şarkı. yani, çernobil halk ezgilerinden direkt alıntı yaptılar önce şu hazmat tulumlu kliplerinde ama sonra çok alıntı olduğundan değiştirmek zorunda kaldılar. yine de o etnik kimliği ve orijinalliği koruyor.

20-fransa: fransız kültürünü özetlemek için kullanabileceğiniz bir şarkı ve şov hazırlamış barbara. bak buradayım, şarkı söylüyorum diye söyleniyor efsanevi fransız şansonlarının havasıyla. junior eurovision'un bu seneki galibinin yazarıymış, her yerde bunu söylüyorsa önemlidir, grammy gibi bir şeydir.

21-azerbaycan: efendi de çifte dikişlerden, ikinci kez katılıyor, geçen seneki kleopatra şarkısı içerik açısından daha zengindi kanımca, zaten bu seneki şarkıda da göndermeler var. mata hari de güçlü bir kadınmış, 1. dünya savaşı'nda almanya adına ajanlık yapan hollanda doğumlu bir dansçı. hollanda'ya hollandalıya ithafen bir şarkıyla gitmesi hoş. bir de bir senede imajını iyi geliştirdiğini düşünüyorum. ama tabi eurovision obsesifi değil de sıradan bir türkseniz, iki kelimem var size: konyalım yürü.

22- norveç temsilcisi tıx azeri kızımıza yazıyor, o yüzden neredeyse sahneye beraber çıkıyorlar, yedikleri içtikleri ayrı gitmesin diye organizatörler böyle uygun görmüş. tıx'in tikleri var, o nedenle oldukça fazla zorbalıkla karşılaşıyor, çocuklar alnına "tikler" yazıyor vs. tıx de bu ünvanı sahipleniyor ve alnında tikler yazan bir bandanayla popstar bile oluyor.

23-hollanda: surinamlılar hollanda'da oldukça çok ve jeangu da onlardan, aslında sözleri dinleyince 1944 light gibi, geldiler kahramanlarını yaktılar, toprağını zehirlediler ama seni yıkamazlar diyor. özellikle "ritmin isyanındır" demesine bayıldım. ayrıca kostümü oldukça enteresan.

24-italya: arkadaşlar, şuna bir açıklık getirelim, italya'nın kötü bir şarkı gönderme ihtimali yok. san remo gibi eurovision'dan eski, eurovision'un ilham perisi olan bir yarışma bu işin seçme süreci. 20-30 tane kaliteli şarkı arasından seçiliyor. üstüne italyanca faktörü var. yani her sene italya'ya haksızlık yapılıyor diye bakılıyor ama bu açıdan bakınca italya'nın hep kazanması gerekir, diğerlerine haksızlık olur. her sene kaliteli şarkıyla gelecekler, kabullenelim bir. bu grup baya tıfıl gençlerden oluşuyor ama şarkıyı daha da önce yazmışlar, kötü şeyler söyleyen hayranları azarlıyorlar. biraz almanya gibi tema olarak ama öyle değil böyle verilir mesaj.

25-isveç: tusse 13 yaşındayken kongo'dan tek başına mülteci olarak gelmiş isveç'e, şu an da zaten 19 yaşında. keşke girdiğim ortamlara böyle hızlı adapte olabilsem.

26-san marino: senhit 2011'de katılmış san marino adına eurovision'a. o zaman finale kalamamış ama, şimdi daha güçlü hem de ünlü olduğu iddia edilen amerikalı rapçi *flo rida eşliğinde bu ufak sorunu düzeltti.
malın birisi türkiye katılmamakta haklı falan yazmış üstte. parti lan bu parti. katılanların amacı eğlenmek kazanmak değil.

avustralya katılıyor buraya dünyanın öteki ucundan. isteyen herkese kapıları açık yeter ki eğlenceye dahil ol, eğlen ve eğlendir.

ama bizim eğlenme yetimizi de öldürdüler son 20 yılda. bırak böyle güzel organizasyonlara katılmayı, tv'de bile komedi eğlence programı kalmadı. şerefsizler güzel olan her şeye karşılar.
e simdi ırlanda ve hirvatistan'a yazik olmadi mi ilk yari finaldeki? bu sarkilar ne?!!
san marino ve ızlanda disinda hicbirini begenmedim.
bu torpilli isveç'ten bıktık be kardeşim dediğim yarışma. şarkıları kötü olduğu gibi şarkıcının sahnede birçok kez detone olmasına rağmen yine finaldeler. hırvatistan ve irlanda'ya yazık oldu.
ekşi sözlük'teki eurovision muhabbetini o kadar çok özledim ki...her sene klişe şakalar klişe muhabbetler belki ama artık benim için gelenek oldu bu durum. yarışmayı yaklaşık 10-11 senedir ekşi sözlük'ten takip edip eğleniyorum.

iyi ki varsınız arkadaşlar.