sen nas mas diyip enflasyon sorunu yaşayan ülkede faiz indirirsen insanlar da parasının pul olmasını önlemek için ev/araba alır,(dolar demeyin onun da enflasyonu var) ülkende ev sahipleri ile kiracılar birbirini öldürür, bayide araba kalmaz sen de mal gibi sarı sitede 1.elden pahalı fiyat yazmayı durdurarak bunun önüne geçebileceğini sanırsın. barajda oluşan çatlağı yara bandıyla kapamak kadar gerizekalıca bir uygulama bu.
yapılması gereken: acilen pozitif reel faiz ortamına geçerek türk lirasına güveni tahsis etmelisin, bu esnada ciddi şekilde kemer sıkarak bütçeyi ve ithalatı baskılamalısın. verimli yatırım yaparak adet bazlı değil kalite bazlı ihracat yapmalısın. başkanlık sistemi yani padişahlık olduğu sürece yabancı yatırımcı senin iki dudağına güvenip bu ülkeye asla yatırım yapmaz, güçlendirilmiş parlementer sisteme geçmen lazım. devletin her tabakasına sadakatli değil liyakatli memur ataman lazım. yargı ve yürütme çok keskin şekilde ayrılması lazım.
gerçekte olan: sarı sitede bayi fiyatını geçirtmeyecek kod yazdırdım. :)
23.06.2023 · 21. sıra
the puzzle
22.06.2023 00:12 ~ 07:25