Sık geçen başlıklar

19 temmuz 2023 türk dil kurumu rezaleti 1

ekşi'de gör
bana bir seneden fazladır kapalı olan hesabımı açtıran ve beni sinirden deliye döndüren rezillikler silsilesine sahip olan bazı değişiklikler yapan türk dil kurumunu daha önce de defalarca eleştirmiştim ancak artık durum çığırından çıktı. umarım sesimiz duyulur.

artık güncel türkçe sözlük sayfasına girip " türkiyeli " yazdığınızda " türk " kelimesine yönlendirilmiyorsunuz.
" türkiye'de yaşayan halk... " şeklinde bir açıklama çıkıyor karşınıza! lâkin aynı alana " fransalı " yazdığınızda " fransız " kelimesine yönlendiriliyorsunuz.

" türkiyeli " diye bir kavramı asla ama asla kabul etmiyoruz. türkiye cumhuriyeti bir ulus devlettir. türk dil kurumu, ne amaçla böyle bir değişiklik yapmıştır diye sormamıza bile gerek yok herhalde! amaç gayet belli iken ne yazık ki bu durum kimsenin umrunda değil; umrunda olmayacaktır. artık türk düşmanı kim varsa rahatlıkla " e, sizin resmî dil kurumunuz da türkiyeli söylemini kabul ediyor! " diyebilecektir.

türkiyeli dışında mesela türkmenistanlı ifadesini de getirmişler. allah aşkına! hangimiz türkmen yerine türkmenistanlı ifadesini kullanıyoruz?

bu bahsettiklerim kurumla alakalı şu anki en büyük sitemim iken kurum bazı kelimelerde de değişikliğe gitmiştir. örneğin " unvan kelimesi artık " ünvan " şeklinde yazılacak demişler ama sebebine dair hiçbir açıklama yapmamışlardır!

yine daha önce eleştirdiğim tdk'nin sözcükleri inatla ayrı yazdırması hadisesi artarak devam etmiş görünüyor.

yeşil biber, yeşil soğan, yeşil zeytin vs. yazımda hepsini ayıran kurum kırmızıbiberi bitişik tutmuştur! bunun hiçbir mantığı yok arkadaşlar! bu kelimelerin hepsi bitişik yazılmalıdır. türkçenin kelime zenginliği böyle arttırılabilir ancak. ayrıca ben bir edebiyat öğretmeni olarak bunu öğrencilerime nasıl açıklayacağım? hiçbir mantığa oturtulamayan bu değişikleri öğretmenin tek çözümü " ezberleme " yöntemidir. rezilliktir. kurum, göz göre göre nakilci eğitim sistemine yönlendirmektedir öğrencileri. bu ezberci/nakilci eğitim sistemi fatih sultan mehmet'in ölümün ardından oğlu bâyezid tarafından saraya doldurulan arap ulemânın osmanlı imparatorluğu'na attığı en büyük kazık iken türkiye cumhuriyeti'ni de aynı yola sokmak maalesef küfürsüz ifade edebileceğim niyetler barındırmadığından şimdilik susuyorum.

" ekonomi bu hâldeyken şimdi sorunumuz bu mu? " vs. diyebilecekler için de diyebileceğim tek şey evet, sorunumuzun tam olarak da bu olduğudur.
okullarda düşünüp sorgulamayı unutan, bu yetileri kasıtlı olarak unutturulan her yeni nesil bu ülkeyi biraz daha bataklığa hapsedecektir.

dipçe-i türkî: arkadaşlar hepinize çok çok teşekkür ederim. sesimizi duyurduk ve tdk, bu rezil kararından geri adım atarak " türkiyeli " kavramını sözlükten çıkardı. hepinize tekrar tekrar teşekkür ederim güzel dilimiz türkçe adına! çok mutlu oldum.