Sık geçen başlıklar

18 nisan 2021 büyük kripto çöküşü 2

ekşi'de gör
"ben zaten koyup unutuyorum, kısa vadeli olmaz ki bu iş." diyen arkadaşlar bunu neye dayanarak söylüyor acaba?

kriptoların peak yaptığı artışlar hiçbir zaman uzun vadeli olmadı. hep ama hep kısa vadede oldu. "koyup unutmak" borsada yapılabilecek en saçma şey. ileriye yönelik bir projeksiyonun, tüyon, öngörün vardır; yaparsın. kriptoyla ilgili öngörün nedir? "hep arttı, hep artmaya devam eder." mi? borsa böyle çalışmıyor.

yarın nvidia "bahsettiğimiz kripto engelini getirdik, artık kartlarımız mining için çalışmayacak" dese, cpu fiyatları zamlansa, elektrik - ki böyle giderse mecbur artacak - fiyatları tavan yapsa... üstüne bir de iki cüzdan firması siber saldırı yese bir günde %50-60 değer kaybedebilir tüm kripto piyasası.

bildiğiniz kumardır. hem de tehlikeli bir kumardır. insanların rağbet göstermesinin sebebi de tamamen survivorship bias denilen yanılgıdır. etrafımda birsürü borsaya girmiş çıkmış insan var. kaybeden hiç kaybettiklerinden bahsetmez, "ben zaten unutacağım parayla girmiştim" der, ya da sessiz kalır. ama kazanan bas bas bağırır. sen de bu kazananlardan yola çıkarak "ooo iyi para var demek ki burada" dersin...

kaybedenin olmadığı hiçbir sistemde kazanan olmaz. oynayana başarılar dilerim ama insanları yanıltmayın.

edit: %10'luk değer kaybının büyük bir çöküş olduğunu düşünmüyorum. bu dalgalanmalar kripto borsasında zaman zaman yaşanıyor. zaten bu kadar volatil olduğu için kripto borsalarında fırsat arayan çok insan var.
yüzde 10 düşüş ile nasıl büyük çöküş oluyor amk.felaket tellalları sizi.